完全自己満Butter和訳

MVに日本語がついてるの知ってるけど、まずは英語歌詞を堪能したくて、
そのついでに自分なりの和訳も書いたので記録。

ちなみにほとんど3限の授業中に書きました!先生ごめんなさい!


Smooth like butter
like a criminal undercover
Gon’ pop like trouble
Breakin’ into your heart like that

バターみたいになめらかに、
秘密の罪人みたいにこっそりと
やらかしちゃったみたいに盛り上がろうよ
君の心を砕いてみせるから

Cool shade stunner
Yeah I owe it all to my mother
Hot like summer
Yeah I’m makin’ you sweat like that

かっこいいサングラス
全部母譲りさ
真夏みたいに暑く
汗をかいてしまうくらいに

Break it down

Oh when I look in the mirror
I’ll melt your heart into 2
I got that superstar glow so

鏡を見れば
君の心を二つに溶かす
僕はスーパースターみたいに輝けるんだ だから

Do the boogie like
こうやってみて

Side step right left to my beat (heartbeat)
High like the moon rock with me baby
Know that I got that heat
Let me show you ‘cause talk is cheap
Side step right left to my beat (heartbeat)

ステップを踏んで 僕の鼓動に近づいて
月みたいに高く 僕に夢中にさせてあげる
盛り上がってるのはわかってる
言葉じゃ足りないから僕が見せてあげるよ
ステップを踏んで、僕の鼓動まで

Get it, let it roll

Smooth like butter
Pull you in like no other
Don’t need no Usher
To remind me you got it bad

バターみたいに柔らかく
誰にも出来ないやり方で君を引き込む
アッシャーだって必要ない
君が僕に惚れているのはバレバレだよ

Ain’t no other
That can sweep you up like a robber
Straight up, I got ya
Makin’ you fall like that

僕は誰とも違う
泥棒みたいに君をさらうよ
真っ直ぐに君を手に入れる
君は僕に夢中さ

Break it down

Oh when I look in the mirror
I’ll melt your heart into 2
I got that superstar glow so

鏡を見れば
君の心を二つに溶かす
僕はスーパースターみたいに輝けるんだ だから

Do the boogie like

Side step right left to my beat (heartbeat)
High like the moon rock with me baby
Know that I got that heat
Let me show you ‘cause talk is cheap
Side step right left to my beat (heartbeat)

ステップを踏んで 僕の鼓動に近づいて
月みたいに高く 僕に夢中にさせてあげる
盛り上がってるのはわかってる
言葉じゃ足りないから僕が見せてあげるよ
ステップを踏んで、僕の鼓動まで

Get it, let it roll

Get it, let it roll

Get it, let it roll


No ice on my wrist
I’m that n-ice guy
Got that right body and that right mind
Rollin’ up to party got the right vibe
Smooth like butter
Hate us love us

僕の手首は派手じゃないけど
だからこそナイスガイじゃない?
健全な肉体と健全な心
パーティーに行けば健全なバイブが生まれる
バターみたいに優しく
僕たちを憎んで、僕たちを愛してよ


Fresh boy pull up and we lay low
All the playas get to movin’ when the bass low
Got ARMY right behind us when we say so

生意気な奴が現れれば僕たちは引っ込むよ
ベースが低く響けばみんな動き出す
僕らにはARMYがいる

Let’s go

Side step right left to my beat (heartbeat)
High like the moon rock with me baby
Know that I got that heat
Let me show you ‘cause talk is cheap
Side step right left to my beat (heartbeat)

ステップを踏んで 僕の鼓動に近づいて
月みたいに高く 僕に夢中にさせてあげる
盛り上がってるのはわかってる
言葉じゃ足りないから僕が見せてあげるよ
ステップを踏んで、僕の鼓動まで


Smooth like (butter)
Cool shade (stunner)
And you know we don’t stop
Hot like (summer)
Ain’t no (bummer)
You be like oh my god

バターみたいに滑らかに
かっこいいサングラス
僕たちは止まらないって知ってるでしょ

夏みたいに暑く
がっかりさせたりしないよ
きっとびっくりするよ

We gon’ make you rock and you say (yeah)
We gon’ make you bounce and you say (yeah)


Hotter? Sweeter!
Cooler? Butter!

Get it, let it roll

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?