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Meta Marche x◯◯ メタマルシェx◯◯

多様と包摂の宝庫。地方都市のフリマから始めるローカルハブづくり
~ リアルのフリマをグローバル化するなら、やがてメタバース化する ~

[What is Meta Marche x◯◯]
Meta Marche x◯◯ is a demonstration project that aims to create a “local hub” that directly connects local cities (◯◯) with the world by supporting the independent participation of foreigners who have begun to live in the area.

1. This page (prototype) prepares for landing in response to the search query of foreigners who were inspired by the opening of a foreigner and felt that "I also want to open a store".
2. Ask the foreign booth that opened the store from Meta Marche x〇〇 to ​​post the QR code for landing on Meta Marche x◯◯ Web. Then, to fuse the real flea market venue and the internet space. It is one of the missions of Meta Marche x◯◯ to create and gradually accelerate the flow of Foreigners ⇔ Flea Market ⇔ Global.

Not only foreigners, but also Japanese returning home and immigrant creators living in the area can take advantage of vacations and weekends to start small businesses. Furthermore, we aim to be an emergent platform where you can meet entrepreneurial comrades.

* As you know, flea markets held in local cities (◯◯) in Japan are a treasure trove of “diversity” and “inclusiveness”. Meta Marche x◯◯ will promote the globalization of real subscription flea markets and will be able to realize metaverse in the near future. It also tests that hypothesis.

メタマルシェx◯◯とは 】
日本の地方都市(◯◯)では、マルシェやフリーマーケット、ガレージセールなど多彩なイベントが開催中。メタマルシェx◯◯は、地域に暮らし始めた外国人の主体的な参加を支援することで、地方都市(◯◯)がダイレクトに世界と結びつく「ローカルハブ」づくりを目論む実証プロジェクト。

1. 外国人の出店に触発され「私も出店したい」と感じた外国人の検索クエリに呼応すべく、ランディングに備えるのが当ページ(試作品)。
2. メタマルシェx〇〇から出店を果たした外国人ブースに、メタマルシェx◯◯WebにライディングするQRコードの掲示を依頼する。そうして、リアルのフリマ会場とネット空間を融合させること。それにより、外国人 ⇔ フリマ ⇔ グローバルの流れを創るとともに緩やかに加速させていくのも、メタマルシェx◯◯の使命の一つです。

外国人はもとより、帰国した日本人や地域に暮らす移住クリエイターが、休暇や週末を活かしてビジネスを小さく始められる。さらに、起業の同志と出逢える創発のプラットフォームを目指します。

※ ご存知のように、日本の地方都市(◯◯)で開催されているフリーマーケットは、「多様性」と「包摂性」の宝庫です。メタマルシェx◯◯は、リアルのサブスク型フリーマーケットのグローバル化を促進するとともに近い将来、メタバース化も実現できる。その仮説の検証も兼ねています。


よりよい新規事業の創出と政策形成で、社会の幸福度を高めます――。 公共の利益を追求するために、時にクリティカル・シンキングに基づく強いオピニオンを発しますが、それらは組織を代表する意見ではなく、あくまで個人の見解である旨ご賢察ください。