見出し画像

私が買ったもの : その9 ダチョウ抗体マスク(新)続き

だいぶ前に買ったダチョウ抗体マスクを使い切ったので、今年買った、「新処方でますますパワーアップ!!」したという、通販生活の製品を使ってみました。
前に買ったマスクでは、匂いが強く感じられましたが、新しいマスクでは、ほとんど匂いを感じません。
匂いに抵抗のある人でも使いやすくなりました。

効果については、改善されたのかどうかはわかりません。
25枚で約5千円と高価ですが、このマスクは他人と話す時間が長い、毎週1回の出勤時のみ使っています。普段は安い不織布のマスクを使います。
暑かった夏もマスクをすることに慣れました。

これからずっと、私たちはマスクをする日常生活が続くのでしょうか。

What I Bought : Part 9 Ostrich Antibody Mask (New) Continued

I used up the ostrich antibody mask that I bought a long time ago, so I tried using a product that I bought this year, which is said to be "more power up with new prescriptions !!".
The mask I bought before had a strong smell, but the new mask has almost no smell, so making it easier to use even for people who are sensitive to smell.

As for the effectiveness, I don't know if it has improved or not.
It is expensive, about 5,000 yen for 25 masks, but I use this mask only when I go to work once a week, where I spend a lot of time talking with others. Usually, I use cheap non-woven masks.
I have gotten used to wearing masks even in the hot summer.

I wonder if we will continue to wear masks in our daily lives for a long time to come.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?