今あえてニュートラルに、MALCOLM Xさんの演説を聞き直してみる(第3回)

第3回目です。「黒人民族主義の政治的な主張とは?」

The political philosophy of black nationalism only means that the black man should control the politics and the politicians in his own community. The time when white people can come in our community and get us to vote for them so that they can be our political leaders and tell us what to do and what not to do is long gone.

黒人民族主義の政治的な主張を一言で言えば、黒人たちは自分たちのコミュニティーの中で、自らの手で政策や政治家をコントロールすべきだ、ということ。私たちのコミュニティーに白人たちがやって来て、私たちの投じた票によって政治的リーダーとなった彼らが、私たちにこれをやれ、あれをするなとかいろいろ命令するはもう終わり、ということだ。

By the same token, the time when that same white man, knowing that your eyes are too far open, can send another Negro in the community, and get you and me to support him, so that he can use him to lead us astray, those days are long gone too.

同様に、その同じ白人が、私たちの目が必要以上に見開いているのをよい事に、どこかから黒人を連れてきて私たちに彼を支持させ、その彼を上手く利用して私たちを誤った道へ導く、そんな日々はどこか遠くに行ってしまう(笑い)、ということだ。

The political philosophy of black nationalism only means that if you and I are going to live in a black community – and that's where we're going to live, 'cause as soon as you move into one of their….soon as you move out of the black community into their community, it's mixed for a period of time, but they're gone and you're right there all by yourself again.

黒人民族主義の政治的な主張を一言で言えば、私たちが黒人コミュニティーで生きていけば・・・というか黒人コミュニティーこそが私たちが生活していく場所であるということ。なぜなら私たちが白人たちの地域に、黒人コミュニティーから白人たちの住む地域に引っ越した行くとして、引っ越してしばらくの間は白人たちと融合しているような感じになるが、気付くと彼らはどこか他の場所に去っていき、周りに誰もいなくなってしまうからだ(笑い)。

We must, we must understand the politics of our community and we must know what politics is supposed to produce. We must know what part politics play in our lives. And until we become politically mature, we will always be misled, led astray, or deceived or maneuvered into supporting someone politically who doesn't have the good of our community at heart.

私たちは私たち自身のコミュニティーの政治を理解しなければならない。私たちは政治というものが何を生み出すか、政治のどの部分が私たちの生活にどう関わってくるのかを知らなければならない。私たちが政治的に成熟しないと、いつまで経っても誤った道に導かれ、路頭に迷わされ、騙され操られて、結果として私たちのコミュニティーのことを親身に考えていない者を政治的にサポートすることになってしまう。

So the political philosophy of black nationalism only means that we will have to carry on a program, a political program, of reeducation – to open our people's eyes, make us become more politically conscious, politically mature. And then, we will – whenever we are ready to cast our ballot, that ballot will be cast for a man of the community, who has the good of the community at heart.

そういうことで、改めて黒人民族主義の政治的な主張を一言で言えば、私たちには再教育が必要だということ。政治についての教育を行い、私たちの目を開かせ、政治的意識をより高める。政治的に成熟させる。そして私たちが正しい投票を行えるようになったところで、心からコミュニティーの事を考えている、そのコミュニティーの候補に投票を行うということだ。

今日のフレーズ:

And until we become politically mature, we will always be misled, led astray, or deceived or maneuvered into supporting someone politically who doesn't have the good of our community at heart.

以上です。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?