見出し画像

歌詞和訳 / Hero too - Kyoka Jiro(僕のヒーローアカデミア)

アニメ僕のヒーローアカデミアのA組バンド披露曲“Hero too”の歌詞和訳です
意訳なのでお手柔らかにお願いします🤲

What am I to be?
What is my calling?
I gave up giving up, I’m ready to go
The futures left unseen
It all depends on me
Put it on the line to follow my dream

私は何になれる?何をするべきなのかな?
諦めるのは辞めにする 準備ができたから
未来のことなんて分からない
全ては自分次第だよ
夢を叶えるために動き出さなくちゃ

Tried all my life 
I’ve tried to find
Something that makes me hold on and never let go

今までずっと探してきたの
そして決意した
失いたくなんてないから

Hero too
I am a hero too
My heart is set and I won’t back down
Hero too
Strength doesn’t make a hero
True heroes stand up for what they believe
So wait and see
So wait and see

ヒーロー
私もヒーローになる
決心したの 引き下がったりしない
ヒーロー
私はヒーローになる
ヒーローは強さが全てじゃない
本物のヒーローは
信じているもののために戦える人
だから見ていて
だから待ってて

What do they think of me?
Who do they think I’ll be?
I could not care less I don’t wanna know
Am I doing right?
Am I satisfied?
I wanna live my life like it’s meant to be

どう思われているか
他人の評価なんて
知りたくもないし気にもしない
これで正解だよね?
満足してるよね?
運命に導かれるように、やりたいことをして生きていたいの

Tried all my life 
I’ve tried to find
Something that makes me hold on and never let go

今までずっと探していたの
そして決めた
手放したくないから

Hero too
I am a hero too
My heart is set and I won’t back down
Hero too
Strength doesn’t make a hero
True heroes stand up for what they believe
So wait and see

ヒーロー
私もヒーローになる
もう決心したの 引き下がったりしない
私はヒーロー
ヒーローは強さが全てじゃない
本物のヒーローは
守るべきもののために戦える人
だから見ていて

People will judge for no reason at all
Yea they might try
To say your dreams dumb…don’t listen
They may look down on me and count me out
I’m going my own way
They may look down on me and count me out
I’m a hero, I’ve got music

人は理由も無く批判してくる
夢なんて馬鹿馬鹿しいって言われる世の中だけど
そんなのは無視するべきだよ
馬鹿にされても、仲間外れにされても
私は私のやりたいようにやるだけ
身の丈に合わない夢なんてくだらない、とか
どんなに批判されても
私はヒーロー
音楽が私を動かしてくれる

Hero too
I am a hero too
My heart is set and I won’t back down
Hero too
Strength doesn’t make a hero
True heroes stand up for what they believe
Yea I’ll be !!!
Hero too
I am a hero too
My heart is set and I won’t back down
Hero too
Strength doesn’t make a hero
True heroes stand up for what they believe
So wait and see

ヒーロー
私はヒーローになる
もう決めたの 迷ったりしない
私もヒーローになる
強ければヒーローになれる訳じゃない
本物のヒーローは
信じてくれているもののために戦える人
だから、私はヒーローになる
もう決めた 引き下がったりしない
ヒーローは強さじゃない
本物のヒーローは
守るべきもののために立ち上がれる人
だから見ていて

I have met so many heroes in my life
Gave me the strength and courage to survive
Gave me the power to smile everyday
Now it’s my turn to be the one
to make you smile

沢山のヒーロー達に出会ってきた
強さや生きる勇気を貰った
毎日笑顔で過ごせるパワーを貰った
だから、今度は私の番だよ
君を笑顔にするヒーローになる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?