Zen Is Right Now ⑬

鈴木俊隆

結婚式の後の晩餐会で私たちはいろんな珍しい料理を味わっていました。鈴木老師は風変わりな見た目のものを手に取ってがぶりとかじりました。老師がもぐもぐとしているときに私は尋ねました。「何を食べていらっしゃるのでしょう?見たこともないのですが」。老師は躊躇なく手を伸ばして残っていたものを私の口に入れて言ったんです。「おいしいよ。食べてみたら?」それはレンコンでした。そしてとても美味しかった。

At a celebration dinner following a wedding ceremony, we were sampling a variety of unusual delicacies. Suzuki Roshi picked up something exotic looking and took a big bite. While he was chewing, I asked, “What is that you’re eating? I’ve never seen it before.” Without hesitation, he reached over, deposited the remaining portion in my mouth, and said, “It’s delicious. Why don’t you try it?” It was lotus root, and it was delicious.

Shunryu Suzuki
Zen Is Right Now: More Teaching Stories and Anecdotes of Shunryu Suzuki, author of Zen Mind, Beginners Mind

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?