Zen Is Right Now ⑮

鈴木俊隆

「私がしなくてはならない一番大切なことは何ですか?」
私は鈴木先生にそう尋ねました。私は一番大切な修行をしたかったのです。その答えが欲しかったのです。

「ただ目覚めていなさい」

鈴木先生はそう言いました。
時が経つにつれて、私の修業が進み、いい感じになっていきました。そこで私は再び鈴木先生のところに行きました。
「今の私が一番しなくてはならない大切なことは何ですか?」
私がそうだ尋ねると鈴木先生はこう答えたのでした。

「ただ目覚めていなさい」


“What is the most important thing for me to do?” I asked Suzuki Sensei. I really wanted to do this practice. I wanted answers.
“Just get up,” Suzuki said.
As time passed, my practice matured, and I felt good about it. So I went to Suzuki again. “Now what is the most important thing for me to do?” I asked. “Just get up,” he said.

Shunryu Suzuki
Zen Is Right Now: More Teaching Stories and Anecdotes of Shunryu Suzuki, author of Zen Mind, Beginners Mind

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?