S 1Q earnings call for the period ending March 31, 2024.(自己確認用)

参照 SentinelOne (S) Q1 2025 Earnings Call Transcript | The Motley Fool

Our gross margin increased back to a record high of 79%. In Q1, marked the 11th consecutive quarter with more than 25 points of operating margin expansion, which we believe is also one of the most sustained and significant margin improvement stories in public markets. I'm pleased to share that we achieved positive free cash flow margin for the first time in the company's history, an incredible milestone. We delivered on our commitment to generate positive free cash flow well ahead of our prior target.
In Q1, we achieved a Rule of 58 on a free cash flow basis, generating a substantial positive 18% free cash flow margin. We also achieved our first quarter or breakeven earnings per share. This shows an impressive combination of growth, operating leverage, and cash management. I'm proud of our teams for leading us to this remarkable achievement.
These results reflect the strong demand of SentinelOne's autonomous cybersecurity platform, unit economics, and scalability of our business model. Our pace of innovation and AI-driven autonomous security are setting new benchmarks across the industry. In Q1 alone, we amplified our cloud security offering with full CNAPP integration, introduced the first-of-its-kind AI security system to Purple AI, and dramatically enhanced the security experience by launching the new Singularity Operations Center. Our industry-leading growth and margin expansion shows an extraordinary financial profile.

当社の粗利率は79%と過去最高に向上。第1四半期では、25ポイント以上の営業利益率の拡大を11四半期連続で記録し、これは公開市場で最も持続的で重要な利益率改善のストーリーの1つである。私たちは、会社の歴史で初めての黒字のフリーキャッシュフロー率を達成したことを嬉しく思います。これは信じられないほどのマイルストーンです。私たちは以前の目標よりもはるかに早く、正のフリーキャッシュフローを生成することを約束しました。第1四半期には、フリーキャッシュフローの基準で「ルール・オブ・58」を達成し、18%の正のフリーキャッシュフロー率を実現しました。また、初めて四半期ごとの利益(EPS)が黒字になりました。これは成長、運用レバレッジ、キャッシュ管理の印象的な組み合わせを示しています。私たちのチームが私たちをこの素晴らしい成果に導いてくれたことを誇りに思っています。これらの結果は、SentinelOneの自律型サイバーセキュリティプラットフォームの強力な需要、単位経済、およびビジネスモデルのスケーラビリティを反映しています。私たちの革新のペースとAI駆動の自律セキュリティは、業界全体で新たな基準を設定しています。第1四半期だけでも、完全なCNAPP統合を備えたクラウドセキュリティの提供を強化し、Purple AIにAIセキュリティシステムを初めて導入し、新しいSingularity Operations Centerを立ち上げることで、セキュリティ体験を大幅に向上させました。業界をリードする成長と利益率の拡大は、非常に優れた財務プロファイルを示しています。

Tomer, just -- I guess first question for you is I wanted to really kind of dig into the macro. And apologies, I missed some of the first introductory comments, but wanted to really understand what happened from a macro perspective and execution perspective that you didn't see last quarter. In other words, what changed this quarter to lead you to kind of trim the guidance for the full year? And then I have a follow-up. Tomer Weingarten -- Chief Executive Officer First, you know, we definitely see some of the same factors that we've seen in previous quarters. So, I don't think a lot is changing. We guided to revenue. We beat revenues all in all. We feel we got a good grasp on most macro factors. I think you're still seeing for us a seasonally small quarter or the smallest quarter we have. And you're seeing timing of large deals, you're seeing sizes of different deals change throughout the quarter. That, I think, is kind of the full extent of what we see from kind of the macro pressure. I do think that for us internally, execution-wise, I mean, our go-to-market is constantly evolving. We're improving our renewal process. We're improving our marketing process. We're improving our enablement. All of that is also taking shape very, very nicely. But with that, it does add some le

JPMorgan Chase and Company – アナリスト

はい。こんにちは。質問にお答えいただき、ありがとうございます。

Tomerさん、まず、マクロの観点と実行の観点から、前四半期に見逃した要因を詳しく知りたいと思います。つまり、今年のフルイヤーガイダンスを調整する要因となった今四半期の変化は何でしょうか?それからフォローアップの質問があります。

Tomer Weingarten – 最高経営責任者

まず、私たちは以前の四半期で見た要因の一部を引き続き見ていることは確かです。ですので、大きく変わったことはないと思います。私たちは収益をガイドしており、結局は収益を上回っています。

私たちはほとんどのマクロ要因について良好な把握を持っていると感じています。私たちにとっては季節的に小規模な四半期、または最も小規模な四半期が続いていると思います。大口取引のタイミングや異なる取引の規模が四半期を通じて変化しているのを見ていると思います。それが、私たちがマクロの圧力として見ている範囲です。

私たちの内部的な実行については、ゴートゥーマーケットは常に進化しています。更新プロセスを改善しています。マーケティングプロセスを改善しています。エンエーブルメントを改善しています。

これらすべてが非常にうまく形作られています。ただ、それによって私たちの運用にはある程度の移行が加わっています。それが私たちが考慮している要因です。年間の調整は1%未満であり、この時点で必要だと感じています。

Adam Tindle -- Raymond James -- Analyst

All right. Thanks. Good afternoon. Tomer, I just want to acknowledge, obviously, business is doing well on profitability, generating positive free cash flow, and you have over $1 billion of cash.

So, a little bit of a devil's advocate question here. If I think about the fastest areas growing in the industry, data, cloud, and AI, you have meaningful products that you're outlining that are very differentiated. Why not invest more in sales and marketing behind these areas to accelerate growth? Or another way to ask is, what are you going to do with the buildup of cash given this positive trajectory? And how do you and the board justify that as the right path versus perhaps investing even more heavily in sales and marketing behind those platforms to accelerate growth? Thanks.

Tomer Weingarten -- Chief Executive Officer

Absolutely. You know, for us, it's all about growth. But with that, we have made a commitment to be profitable. At the same time, I think what happened this quarter for us, which is something that we've been working on for quite a while, which is turning into a cash flow generating machine basically gives us that license to go back and invest in the business.

So, what happened this quarter is exactly what we wanted to see. It was extremely positive. Now, that gives us, I think, the ability to understand where we want to invest, how much we want to invest as we keep that same trajectory toward profitability and continue to generate as much free cash flow as we can throughout the year. So, I would say this quarter for us really unlocked how much we can invest and how aggressively we can go.

And yes, there's no question that we're leaning into growth. We mentioned we're opening more innovation centers around AI. We think the way that people procure software in the future, even in the next couple of years, it's going to change, and I think we want to make sure we address that. So, we're balancing all of that while we also transition our go-to-market, and that's why we definitely don't want to get ahead of our skis, and we're balancing all of this to get to the envelope that we have committed to.

Adam Tindleさん、ありがとうございます。確かに、当社は収益性が良好であり、正のフリーキャッシュフローを生成しており、10億ドル以上の現金を保有していることを認識しています。

さて、少し悪魔の弁護士的な質問をさせていただきます。業界で最も急成長している領域であるデータ、クラウド、AIを考えると、あなたは非常に差別化された意義のある製品を持っていると述べています。なぜこれらの領域をさらに強力に成長させるために、営業とマーケティングへの投資を増やさないのでしょうか?また、この肯定的な軌道を考慮して、現金の蓄積に対してどのように対応する予定であり、営業とマーケティングへのさらなる投資を加速させるための正しい方法として、取締役会とどのように正当化しているのでしょうか?お答えいただければ幸いです。

もちろんです。私たちにとって成長がすべてです。しかし、それと同時に、私たちは収益性を確保することを約束しています。同時に、私たちが長い間取り組んできたことで、キャッシュフローを生成するマシンに変わっていることは、私たちにビジネスへの投資の許可を与えています。
したがって、今四半期に起こったことは、私たちが見たかったことそのものです。非常にポジティブでした。これにより、私たちはどこに投資したいか、どれだけ投資したいかを理解できるようになりました。同じ収益性の軌道を維持しながら、年間を通じてできる限り多くのフリーキャッシュフローを生成し続けるためです。したがって、私たちにとっては、どれだけ投資できるか、どれだけ積極的に進めることができるかが明確になりました。
そして、成長には疑問の余地はありません。AIを中心にさらに多くのイノベーションセンターを開設していることをお伝えしました。将来、次の数年間で人々がソフトウェアを調達する方法は変わると考えており、それに対処する必要があると思います。私たちはゴートゥーマーケットを移行しながら、すべてのバランスを取っています。私たちは確実に私たちが約束した範囲に到達するために、スキーの先に出過ぎないようにしています。

Dave Bernhardt -- Chief Financial Officer

Yeah. Thanks, Hamza. We guide to what we have line of sight to. So, as Tomer discussed, we're factoring in macro conditions, the go-to-market transition, and the ramp of new products.

Obviously, we have the full CNAPP offering happening in the second half. We're early in the stages of AI sales to customers, which are both very positive in building tremendous pipeline. We know that the second-half pipeline is a lot stronger than the first half. And we're addressing execution dynamics and the new products being offered.

I think that is -- also just in general, there's going to be go-to-market enhancements as Michael builds out this team. So, you can take that. You take the heavier mix of large enterprise sales in the second half. And then you take on the increased contribution from the newer products, and I think we're all just very positive on the second half.

もちろんです。私たちは目に見える範囲でガイドしています。Tomerさんが話したように、マクロの状況、ゴートゥーマーケットの移行、新製品の展開を考慮しています。

もちろん、第2四半期には完全なCNAPPの提供があります。私たちは顧客へのAIセールスの初期段階にあり、どちらも非常にポジティブで、膨大なパイプラインを構築しています。第2四半期のパイプラインは、第1四半期よりもはるかに強力です。また、Michaelがこのチームを構築するにつれて、ゴートゥーマーケットの強化も進むでしょう。第2四半期には大企業向けのセールスが増加することを考慮してください。さらに、新製品からの貢献も増加しており、私たちは第2四半期に非常にポジティブです。

Joshua Tilton -- Wolfe Research -- Analyst Hey, guys. Thanks for taking my questions. Also jumping around tonight, and there's a fire alarm going off in my office, so I apologize if this was mentioned already. But I guess what I'm just trying to understand is you're talking us to believe in confidence in the second half. Is there anything that you can give us to kind of increase investor comfort around the visibility you have? Because from our perspective, we were giving guidance 90 days ago, and the quarter kind of shook out a little bit worse than expected. So, where does the confidence in the visibility a few quarters out from now come from when it's been kind of difficult to guide just 90 days in advance? And then the second part of my question is just there's a lot of talk at the end of the prepared remarks about how you guys were thinking about profitability, lenses, and rule statuses. And I'm just trying to understand as we go forward, are you going to continue the margin expansion story that we see today? Are you guys going to put the brakes on that? How should we think about the pace of margin expansion in the future relative to the like amazing and outstanding pace that you've delivered over the last few quarters? Thank you.

Joshua Tiltonさん、こんにちは。ご質問いただき、ありがとうございます。また、今夜はいくつかの質問をしている最中で、オフィスで火災警報が鳴っているため、もしこれがすでに言及されていた場合は申し訳ありません。ただ、私たちが信頼を持って第2四半期について話している理由を理解しようとしています。

将来数四半期の見通しに対する信頼感を高めるために、何か具体的な情報を提供できるでしょうか?私たちの視点からは、90日前にガイダンスを提供しており、四半期は予想よりも少し悪くなっているように見えます。したがって、90日先を予測するのが難しい状況で、数四半期先の見通しに対する信頼感はどこから来ているのでしょうか?そして、私の質問の第2部分は、準備された発言の最後で、収益性、レンズ、ルールの状態について話題が多かったことです。今後、私たちは今日見ているような利益率の拡大ストーリーを続けるのでしょうか?それとも、ブレーキをかけるつもりなのでしょうか?今後の利益率の拡大のペースについては、過去数四半期で実現した素晴らしいペースと比較してどのように考えるべきでしょうか?

First, I hope everybody is safe. Second, we have guide to revenue and beat on revenue. To us, everything we're doing here is just expanding, I think, the range that we're giving folks, given what we're seeing from the macro, given what we're seeing from our own execution, and our ability to mitigate these factors. So, I believe we're actually taking a safer approach by giving you just a better range to what we have a line of sight to.

And that has been our philosophy. It will continue to be our philosophy. And again, ARR could be just a different measure for us from revenue given that there's a lot that goes into revenue that doesn't go for ARR for us. And lastly, if you zoom out and you look at every single year for SentinelOne, has resulted in outperformance of the market.

Better revenue growth, better margin improvement in pretty much every other company in the market. And specifically, when we look at the second half of the year, we're looking at a very robust pipeline and we're looking at pipeline that's diversified across endpoint, data, cloud, Purple, more adjacent modules, better-executing sales team, more scrutiny to our deals, more and better cross-sell and upsell dynamics. So, all of those give us a lot of confidence. With that, obviously, we talked about the other factors going in.

And that's why, again, we're opening up the range. The entire adjustment here is about less than 1%. So, I wouldn't read too much into it.

Joshua Tiltonさん、こんにちは。ご質問いただき、ありがとうございます。また、今夜はいくつかの質問をしている最中で、オフィスで火災警報が鳴っているため、もしこれがすでに言及されていた場合は申し訳ありません。ただ、私たちが信頼を持って第2四半期について話している理由を理解しようとしています。

もちろんです。私たちは目に見える範囲でガイドしています。Tomerさんが話したように、マクロの状況、ゴートゥーマーケットの移行、新製品の展開を考慮しています。

もちろん、第2四半期には完全なCNAPPの提供があります。私たちは顧客へのAIセールスの初期段階にあり、どちらも非常にポジティブで、膨大なパイプラインを構築しています。第2四半期のパイプラインは、第1四半期よりもはるかに強力です。また、Michaelがこのチームを構築するにつれて、ゴートゥーマーケットの強化も進むでしょう。第2四半期には大企業向けのセールスが増加することを考慮してください。さらに、新製品からの貢献も増加しており、私たちは第2四半期に非常にポジティブです。

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