見出し画像

乗っ取りの件のご報告

僕は今月の初旬にTwitterのアカウントを乗っ取られました。
そして新しいアカウントで今活動しています。

初動のころタイムライン固定で注意喚起をしていました。
1週間ほどで固定を外し普通に活動していました。
早く外しすぎたかなと反省しております。大変申し訳ありません。
ここ最近になり、乗っ取られたアカウントは全然凍結にならず活動を始めたようです。
そして今日ことが大きくなっていきそうなのでことの経緯をお話しようと思いnoteで発言させていただきます。


まずゲームをしようとTwitterにてDM
自分が開発に携わったゲームがあるから一緒にしませんか?
あなたのイラストが気に入ったのでゲームが気に入ったらイラストを使わせてほしい
開発チームに入ってほしい

と連絡がきました。(この時点でイラストを採用してもらえるという下心があったのがまじ自分の落ち度です)

特に自分の大好きなジャンルのカードゲームであった為心が惹かれました。エレメンタルハボックというゲームでした。チームには日本人と思われる人間もいました。調べるとユーチューブなどもあり、駆け出しのゲームだと思いました。

しかしその場は自分のパソコンのスペックが悪くその時にダウンロード出来ませんでした。(ここで気づけばよかったのですが…)

その後フォートナイトも携わっているからフォートナイトをやろうと

そしてDMで来たダウンロードリンクを開くとその直後自分のDMにロシア語が自分から送られてきました。

ここで乗っ取りだと気付きパスワードを変更しようと思ったのですが、すでにパスワードとメールアドレスが変更。

電話番号の認証だけ残っていたので、パスワード変更合戦をし、ロックがかかりました。

これがだいたいの流れです。

対策

- 知らないアカウントから来たDMのリンクなどあれば絶対に開かない

- 今回はゲームでしたが、もし興味があった場合は公式をブラウザで検索しそこからダウンロードをする。

皆さんも気を付けて下さい。

世の中詐欺師がはびこっています。

アカウント自体はお金に変えられないものでした。
幼馴染もいたし、熱帯魚のお店時代の全国各地のお客様…様々な関係の方がアカウントにはいました。

故にお金を取られたほうがまだましだったなと思います。

もう戻らないとTwitterからは言われてます。

戻らないでいいので、僕の周りに迷惑だけはかけないでほしいと思っています。

Twitterさんへ・・・早く凍結してくれ
長々と書きましたがこんな色目の無い記事にお付き合いいただきありがとうございます。

海外の方も心配してくれているので英語の文章も掲載させていただきます。
僕は英語ができない為、Google翻訳さんにお願いしています。
伝わるかな、、、noteって海外で見れるん?閲覧はできるみたいなのでとりあえず。

My Twitter account was hacked at the beginning of this month. And I'm currently working on a new account.

When we first started, we were warning people of caution by fixing the timeline. After about a week, the fixation was removed and he was functioning normally. I regret that I took it off too soon. I am sorry. Recently, it seems that the hijacked account has not been frozen at all and has started to operate. And today, things are going to get bigger, so I'm going to write a note to tell you about the circumstances.

First of all, I wanted to play a game, so I DMed him on Twitter.There is a game that I was involved in developing, so would you like to play with me? I like your illustrations, so if you like the game, I'd like you to let me use your illustrations.I'd like you to join the development team.

I received a message.

(It was really my fault that I had an ulterior motive to get my illustration accepted at this point)

I was especially drawn to it because it was a card game in the genre that I love. The game was called Elemental Havoc. There were some people on the team who appeared to be Japanese. I looked it up and found it on YouTube, so I thought it was a fledgling game.

However, my computer's specs were poor and I was unable to download it at that time. (I wish I had noticed this...)

After that, I was also involved in Fortnite, so I decided to play Fortnite.

Then, when I opened the download link that I received in the DM, immediately after that, I received a message in Russian from me in my DM.

At this point, I realized that I had been hijacked and tried to change my password, but my password and email address had already been changed.

All that was left was to authenticate my phone number, so I fought to change my password and it was locked.

This is the general flow.

countermeasure

  • Never open a DM link if it comes from an unknown account.

  • This time it was a game, but if you're interested, search for the official version in your browser and download it from there.

Everyone please be careful.

The world is rife with scammers.

The account itself could not be converted into money. I had childhood friends, customers from all over the country when I was working at a tropical fish shop...I had a variety of people on my account.

Therefore, I think it would have been better if they had taken the money.

Twitter says they won't be coming back.

I don't have to go back, so I just hope that I don't cause any trouble to those around me.

To Twitter...please freeze it immediately.


海月

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?