見出し画像

Sammy's Story Part ⅩI

~Road of a Hearing Dog 5~

Yummy learns how to brush my beautiful coat!

I will understand that the act is going to grooming for me when Yummy spread a mat. I lay down by Yummy's lap and Yummy's legs hold my body.

The skin-ships makes our communication smoothly.

A nail clipper, brushing my teeth, etc, Yummy can do them at a stretch.

And Yummy gives me massage and she can check the condition of my health.

画像1

~聴導犬への道5~

ブラシのかけ方を教わるゆんみ

コザなど決まった物を使うと私はグルーミングしてくれるんだなと理解するんだ。私は横になってゆんみはゆんみの足の間に私の体が挟むようにするのだ。そのほうが私とゆんみの心のコミュニケーションが取れるのだ。スキンシップが必要なのだ。

爪切り、歯磨き、など一気に出来てしまうのだ。そしてゆんみは私の体をマッサージしながら私の健康状態を調べることも出来るのだ。

犬との暮らしはどういうものか?異文化に触れると感性豊かになれます(^^♪ワクワクを毎日あなたに届けて、楽しんでいただければと思います(^^♪