見出し画像

Count down 70: moneymoneymoney?

After all, what I'm most worried about right now is money to learn and live in NY.5 years ago I wanted to study abroad,but I gave up because the money was too expensive.
I thought so, but in the end it may just be that I wasn't prepared and courageous.It turned out that I needed about 3 million yen again to live in NY with peace of mind for 4 months.How should I raise that money?Everyone who had challenged to live in foreign countries said that if you come ,it will turn out somehow.I'm sure I'll do something I'm not imagining.And I think I want to give me that kind of experience.I keep my challenge.
<こんなことを書いたよ>お金お金お金?
結局のところ、私が一番心配しているのは留学資金だ。5年前も私は留学に行きたかった、でもお金が高すぎると思って断念した。しかし今思い返せば覚悟と勇気がなかっただけだ。4ヶ月NYで安心して暮らすためには約300万円必要だと言うことがわかっている。私はこのお金をどう調達するのだろう?海外に行くチャレンジを経験した人々は皆「どうにかなる」と言った。きっと、私が今考えつかないような方法でどうにかなっていくのだろう。そして、それは私にそういう経験をさせてあげたいのだろう、とも思うのだ。チャレンジは続く。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?