見出し画像

帯あげ製作中

彩琳の着物にあう帯揚げを製作中です。
まずは訪問着用を友禅。

お客様のお好みを伺って小物を合わせることも多いのですが
例えば同じベージュでも黄に転んでいるか、赤やグレーかかっているかなどあり
着物によっては、なかなかぴったりのものが見つけられないことも

そんなこともあり、いっそのことうちで染めよう、久しぶりに帯あげを作ることにしました

色出しは時間をかけて選び、上品で年齢を問わない色を10色出しました
.
彩琳の色は一つ一つ作る既成にない色
.
お客様のコーディネートがもっと特別なものになるのでは、と私も出来上がりが楽しみです
.

We are making an obijime
..
Recently, we often wear obi sashes for our customers.
..
Depending on the kimono, it may be difficult to find the perfect one.
..
With that in mind, I thought about it this time and put out an elegant and age-neutral color.
..
The color of Sairin is a color that is not ready to make one by one
..
I'm looking forward to the completion, as the customer's coordination will be more special.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?