見出し画像

海外ロマンス詐欺日記第4話Janeの場合

本日の詐欺師は、凄い自信家の女の子です。

どうやら、「自分には美貌もお金もあって何不自由しない、そうなれたのは投資のおかげだ。」

「その投資(もちろん詐欺サイト)をあなたにも教えてあげよう」という話の流れらしいんですが、自信家の性格が災いして、それ以前にこちらに不快感を与えすぎです。

普通に会話していて不快だったので、こちらから「あなたはとても賢くてとても美しい。でも、意地悪だ。」と言って相手を怒らせてしまいました。

いやー、さすがに詐欺サイトを確認するまでこの高慢ちき女と会話するのはつらかったので。

詐欺師の人たちも、もう少し相手に気を遣って欲しいですね(笑)。

と言ったところで、今回は私がイラッとしたり、面白かったチャット履歴を訳しておきます。

ここからチャット履歴です。

[LINE] Janeとのトーク履歴

2020/6/30(火)
12:55 Jane Nice to meet you, I am Jane from Malaysia, how about you?
13:40 Omeko I'm Omeko. I'm Japanese. What work do you have?
14:12 Jane I’m doing financial investment. I’m just a business traveler to Japan
18:30 Omeko Oh, it's very good. When do you come to Japan again?
20:14 Jane I go to Japan several times a year and I’m still in Tokyo
20:53 Omeko I see. What do you do now?
20:56 Jane Just a business trip
21:04 Omeko Where do you go now?
21:07 Jane I will return to China after the matter on my side is handled
22:17 Omeko Do your best!! (zero game 2)

2020/7/1(水)
14:26 Jane Good afternoon Mr. Omeko
19:53 Jane Good evening, Mr. Omeko
19:54 Omeko Hi, good evening Jane.
19:55 Jane are you still working?
19:56 Omeko Yes
19:57 Omeko What do you do now?
19:57 Jane You Japan is a country with a very fast pace of life and work
19:59 Jane I just had a good meal now, and I plan to study the investment chart at night
20:00 Omeko Haha, it's very good!
20:02 Omeko Do your best(lips blowing kiss)
20:05 Jane I see your avatar. You are so strong. Have you ever been an athlete? Hahaha
20:06 Omeko No, I'm not athlete. I'm web designer.
20:06 Omeko And you?
20:10 Jane I was doing foreign trade investment before, because Corona interrupted all my business, and now investing in foreign exchange and stocks
ジェーン「以前はコロナが邪魔して外国貿易投資をしていましたが、今は外国為替や株に投資しています。」
20:11 Omeko I understand.
私「分かりました」
20:12 Omeko I think that you are idol.
私「私は、あなたがアイドルかと思っていた。」
20:12 Omeko Because, you are so beautiful.
私「なぜなら、あなたはとても綺麗だ。」
20:14 Jane And I think the greatest beauty of a woman is the independence of economy and personality
ジェーン「そして、女性の最大の美しさは、経済性と人格の独立性だと思います。」
20:15 Omeko Haha, I think so too.
私「ハハ、私もそう思います。」

2020/7/2(木)
12:17 Jane Good morning
14:14 Omeko Good afternoon.
14:19 Jane How was your day?
16:57 Omeko I'm busy today.
16:58 Jane It's okay, you can't affect your work because of chatting
18:08 Omeko Sorry my friend(lips blowing kiss)
19:32 Jane Hello, have you eaten just now, have you eaten?
19:37 Omeko I go eating from now.
19:38 Omeko What do you eat now?
19:47 Jane I have eaten well, and now I am studying the trend of my investment
ジェーン「よく食べてきたので、今は投資の傾向を研究しています。」
21:42 Omeko [写真]
私「(回転寿司の写真)」
21:44 Jane You are committing a crime, our girls don’t eat at night, you are tempting me
ジェーン「あなたは犯罪を犯している。私たちの女の子は夜に食べない。あなたは私を誘惑している。」
21:46 Omeko Hahaha, I'm bad man(cool)
私「ハハ、私は悪い男だ。」
21:48 Jane alright, you win
ジェーン「わかったわ、あなたの勝ちよ。」
21:49 Omeko Haha, you are very good!
私「ハハ、あなたはとても良い!」
21:50 Omeko You understand (joke)
私「あなたは分かっている。」
21:52 Jane I can't blame you for this, just look at your avatar as a fat man hahahaha
ジェーン「これは仕方ない、アバターがデブに見えただけ、ハハハハハ。」
21:56 Omeko Don't worry. I'm bad and fat man (Obese)
私「心配しない。私は、悪くてデブな男だ。」
21:57 Jane Haha fat man is very warm, how much do you have?
ジェーン「ハハ、デブな男は暖かいって言うわ。あなたはどれくらい?」
21:59 Omeko So little(grin)
私「とても少ないよ。(これは私が相手の言葉を勘違いしています)」
22:06 Jane I didn’t make it clear. I mean how much do you weigh?
ジェーン「分かりにくかった?聞きたかったのは、”あなたの体重はいくら?”ってこと。」
22:43 Omeko About 80kg
私「だいたい80kg」
22:45 Jane Hahaha double me
ジェーン「ハハハ、私の2倍じゃないw」
22:46 Omeko ??? Are you 40kg?
私「???あなたは40kgなの?」
22:47 Jane Hey, 45KG
ジェーン「へへ、45kgよ。」
22:47 Omeko It's so good! 👍
私「とても良いね!」
22:49 Jane It’s different from your boys, okay?
ジェーン「あなたのようなお子様とは違うのよ、オーケー?」
22:50 Omeko What? Of course, my little boy is very big!!
私「なんだって?もちろん、私の息子はとても大きいよ!!」
22:51 Omeko Not small!
私「小さくなんか無い!!」
22:52 Jane 「What? Of course, my little boy is very big!! Not small!」

22:52 Jane what did you say? I do not understand?
ジェーン「あなたは、どういう意味で言ったの?私には分からなかった。(説明してくれない?と言う意味だと思われる)」
22:53 Omeko Sorry, little joking.(bittersmile)
私「すいません、ちょっとしたジョークです。」
22:54 Omeko Don't you understand?
私「分からなかった?」
22:54 Jane I’m in a good mood now, otherwise I’m angry, very good
ジェーン「私は今とても気分が良い。そうで無ければ怒っている。とても良い。」
22:56 Omeko Sorry, my friend(blowkiss)
私「ごめんね友達。」
22:56 Jane [写真](投資の結果写真)

画像1


22:57 Jane This is my investment income at night, hahaha
ジェーン「これが私の夜の投資結果です。ハハハ。」
22:57 Omeko I go shower from now. See you tomorrow(blowkiss)
私「私は風呂に入ります。それじゃまた明日。」
22:57 Omeko [スタンプ]
22:58 Jane Good night, sweet dreams
22:58 Omeko Good night, sweet dreams(lips blowing kiss)

2020/7/3(金)
12:48 Jane Hi good morning
13:45 Omeko Good morning.
13:50 Jane Is it still morning? Hahaha
13:53 Omeko [写真]
13:53 Omeko I eat lunch now.
13:59 Jane Are you on a diet? Hahaha
ジェーン「あなたはダイエットしているの?」
14:00 Jane Going to exercise to lose weight so that it is healthy
ジェーン「健康的に痩せるためには運動に行きなさい。」
14:00 Omeko Yes, I'm diet now(grin)
私「はい、ダイエット中です。」
14:02 Jane Can you tell me that you are satisfied with your current state of life? Can't tell lies
ジェーン「今の生活に満足していると言えるの?嘘をついちゃダメよ。」
14:03 Omeko Right now, Tokyo is once again rife with the coronavirus.
私「今、東京はまたしてもコロナウイルスが蔓延しています。」
14:05 Jane Yes, you also have to protect yourself
ジェーン「そうそう、自分の身は自分で守らなければならない」
14:05 Omeko Yes, I want good girlfriend(tear)
私「そうですね、私は良い彼女が欲しい。」
14:07 Jane I think the idea is that both boys and girls are different, but it should be that they have to become better to attract better girls. Do you say that?
ジェーン「男の子も女の子も違うけど、良い子にモテるためにはもっと良い人にならないといけないという考え方じゃないかしら。そんなことを言っているの?」
14:11 Omeko I understand. I go all out!
私「分かった、全力で頑張るよ。」
14:13 Jane Sometimes we limit our thinking by ourselves, without imagination
ジェーン「人は想像力を働かせずに、自分で考えることを制限してしまうことがあります。」
14:13 Jane The poor choose to save money, and the rich choose to borrow the poor's money to invest. In this era when wages cannot keep up with rising housing prices, we should allow our idle funds to generate more value
ジェーン「貧乏人はお金を貯めることを選び、金持ちは貧乏人のお金を借りて投資することを選ぶ。賃金が住宅価格の上昇に追いつかないこの時代に、遊休資金がより多くの価値を生み出すことを許すべきです。」
14:15 Omeko You are very clevery.
私「あなたはとても賢いですね。」
14:17 Jane But life is forced, I think the most beautiful women are personality independence and economic independence, I think men should be like this
ジェーン「でも人生は押し付けがましい、一番美しい女性は人格的自立と経済的自立だと思う、男もこうあるべきだと思う。」
14:20 Jane If our women are lazy and don’t want to work, they can still live well through their beauty, but men can’t. Hahaha
ジェーン「私たち女性が怠け者で働きたくないと思っていても、女性はその美しさで十分に生きていけます。ですが、男性はそうはいきません。ハハハ」
14:29 Omeko You are so clever, and so beautiful. But you're mean.
私「あなたはとても賢い。そして、とても美しい。しかし、意地悪だ。」
14:31 Jane what did you say? I'm not clear? ?
ジェーン「なんて言ったの?分かりにくかったかしら?」
14:33 Omeko You are too clear. We don't like you.
私「いや、あなたは明快すぎる。私たち男は、そんなあなたを好きじゃ無い。」
14:40 Jane Okay, even if we don’t know you, you are very rude, goodbye
ジェーン「わかったわよ。たとえ知らない人でも、あなたはとても失礼な人ね。さようなら。」
14:42 Omeko I'm sorry. But, you are very rude too.
私「悪いね。でも、あなたもとても失礼だよ。」
14:42 Omeko Good bye.
私「さようなら。」

こんな感じで、終了でした。

この人が勧めようとしていたプラットフォームが気になるところですが、エリートぶった話し方が気に入らなかったので、ここで切れて良かったと思います。

写真を見てもらえば分かるのですが、なんかいつもすました顔で、お嬢様っぽいんですよね。

まぁ、たまたま私の虫の居所が悪くて、イライラしただけなのかも知れませんが😅


昨日のリサを追い詰めたあと、他の日本語話者も連絡が取れなくなりました。

もしかしたら、同一人物だったのかも知れません。

まぁ、時間が経ったらまた連絡が来ることも多いので、もう少し様子見です。

この下に、ジェーンの写真を貼っておきます。

最近の華僑はとにかくかわいい子が多いですね。

みんな整形済みなんでしょうけど。

画像2

画像3

画像4

画像5

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?