見出し画像

「〇〇〇〇〇〇〇」はデザインの勉強の最高のツール!?~What is a good tool to study design?~

昨日は、送別会&歓迎会のパーティーでオフィスに21時まで残っていたので、どうしてもnoteを書く意欲が湧かず、笑

Last night, I attended the farewell& welcoming party then left at the office till 9 pm, that's why I became lazy to write an article.

クメール式パーティーでほとんどの人たちがカンボジア人なのでバリバリのローカルのパーティー!カンボジア人に一歩近づくことできたかな~笑

It was the Khmer party, so I think I can become a Cambodian time by time lol.

ほぼ初めてのカンボジアスタイルのパーティーの感想として、また別の記事でこのパーティーのこと書きます~!

I will write another article about the party later.


さて、前回の記事の続きで、

私は「〇〇〇〇〇〇」に出会ったおかげでようやくillustoratorで作ったロゴデザインが仕上がりました。

By the way, I could create some design owing to "〇〇〇〇〇〇〇".

そのシークレットワードは何なのか。。。

What is the secret word...!?

ズバリ、「YouTube」です。

It is... "YouTube"!!!

私はもともとYouTubeをあまり見ない派で、YouTubeってただの遊びのツールととらえていたんですが、YouTubeはデザインの勉強をするのに最高のツールだったんです!

Actually, I barely watch YouTube, so, I didn't expect YouTube is the best tool to study design.

100個ロゴデザイン作成の課題を中村さんから出されたとき、「YouTubeとか見て~」と言われていたんですが、役に立つツールだとは知らず1日目はすぐYouTubeを見ませんでした。

When my boss required me to create 100logo designs, he advised me to watch YouTube but I didn't think it is good tool that's why I didn't have a look.

2日目、なんとなくYouTubeを開いてみる。

On Day2, anyhow, I tried to open YouTube.

なんとなく「logo design in illustorator」と検索してみる。

I randomly searched "logo design in illustrator".

そしたらなんと!たくさんのデザインのチュートリアルが載っている!!

Wow! Surprisely, there are many videos about how to create logo designs.

そのロゴの作り方を1から説明してくれるし、YouTubeなのでいつでも巻き戻しなどができる。拡大もできる。最初は10分の動画を1時間ぐらいかけて作り上げていました。

These videos say how to create from the beginning and I can watch it anytime. I spend about 1hour even the video is only 10miniues.

YouTubeのおかげで、2日目はこんなロゴデザインが仕上がりました。

Owing to YouTube, finally, I could create some logo designs.

画像1

illustratorの「Envelope Distort」というツールを使ったロゴデザイン。

I used the tool called "Envelope Distort" in illustrator.

いちごの実の形に沿って文字を入れてみました。

I tried to put the letter by following the strawberry shape.

同じやり方で「umbrella」のロゴデザインも作ってみました。

In the same way, I tried to create "umbrella" logo design too.

画像2

そして、カンボジアのロゴ。

Then, here is Cambodian logo.

画像3

すごいいいデザイン!とは言えないけれども、1日目のデザインと比べてはすごく成長したはず笑

It cannot say amazing designs but it is much better than the design that I created on Day1.

YouTubeを真似ただけで勉強になるのか?と疑問に思う人もいると思いますが、これが本当に効果的でした。

Some people may wonder if it is a good way to study even only to imitate the videos onYouTube but it is really effective.

ツールの使い方も覚えられたし、苦手なペンツールもYouTubeのおかげで今はスムーズに使えるようになりました。

I could learn how to use many tools even pen tool that I am not good.

好きなデザイン系のユーチューバーも見つけたので、また明日でも紹介します~!!

I also found some favourite YouTubers so I will mention that tomorrow or other days.

illustorator&Photoshop初心者には、「YouTube」を使って勉強するのがおすすめ!!

I strongly recommend studying design with YouTube to you!!!

Social Compassのデザイナーの皆さんもYouTubeの真似をするのが1番の勉強法と言ってました~!!!

Designers in Social Compass also say it is the best way to study design!

YouTube、最強。

YouTube is the best!!!!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?