見出し画像

#自分次第

こんばんは。日本の大学を休学してカナダに留学中のRikaです🇨🇦

今朝は寝坊してしまい、午前中のクラスを休んでしまいました、、泣
元々早起きは苦手ですが、こちらでの生活も2ヶ月が過ぎようとして、慣れと同時に疲れも出ているのかなあと思います。。五月病ということにしておきたいと思います🙂

寝坊はしましたが、しっかりと準備して午後のクラスには参加しました!学校のお昼休憩の時間に合わせて学校に行くと、何人かの友人が、「あれ、Rikaどうしたの?何かあった?」と聞いてくれました。そして、みんな「そんな日もあるよね!」と笑って受け入れてくれたので、ほっとしました☺︎

そして、放課後にはもともと申し込んでいた学校内のアクティビティに参加しました!アクティビティ中、ぼーっとしていた私に、台湾人の友人が
「カフェインが足りてないんじゃない??!」と笑いながら言ってくれたので、「間違いない!これ終わったらカフェに行こうよ!?」と誘いました。
周りにいた人たちも誘って、私含めて5人(日本人2人、韓国人2人、台湾人1人)でカフェに行きました☕️
韓国人2人は初めてお話しすることができました!そして、しっかり仲良くなれました🌿

私は、どれだけ多くの人と関わり、関係を構築したか、が留学中に自分がどれほど積極的に行動を起こせたか、の一つの指標になると考えています。
なので、授業中によく話せた人には、会話の自然な流れで放課後の予定を聞いて、予定がなければカフェに誘うようにしています!今まで、カフェに誘って嫌な顔をされたことはありません!笑 むしろ、即答で「いく!」と言ってくれますし、次の日もまた会話が弾む気がします!
そして、自分から遊びに誘うことができたという自信を持つこともできます!

留学中にどこまで自分が変われるかは、自分次第!
楽しみながら頑張っていきたいです☺️

最後まで読んでくださり、ありがとうございます!
ではまた、次の投稿でお待ちしています♡

Hi, I'm Rika. I'm on a leave of absence to study abroad and now I'm in Canada🇨🇦

I overslept this morning, and I was absent from the morning class...
I am not good at getting up early originally.
Even though I am getting used to life in Canada, I am feeling tired at the same time because I have been here almost
for two months. Anyway I will recognize it as Gogatsu-Byou🙂

Although I overslept, I prepared perfectly and joined classes in the afternoon. I went to school at noon When we usually have a lunch break, some friends asked me "Oh RIka, are you okay? What happened?". Then they accepted and smiled at me telling me "It happens", so my nervousness was gone☺︎

After school, I joined an activity which is held in school!
During the activity, my friend from Taiwan said to me spacing out "You don't have enough caffeine, don't you?"
So I replied "Absolutely! Let's go to a cafe!?"
We invited some students around us, then I went to a cafe with four students (a Japanese, two Korean, and a Taiwanese)☕️
Actually, I have never talked with two Koreans but I became friends with them🌿

I believe that how many people I communicate with and build relationships with is one of the judgment standards for how positively I could take action.
That's why if I talk a lot with someone in class, I often invite him/her to cafes! I've never gotten bad reactions about the invitation!
Or rather, everyone immediately says "Yes!" and we can have a lively conversation even the next day!
Also, the experience of inviting someone by myself makes me confident!
How I can change is up to me!
I'll do my best while enjoying☺️


Thank you for reading this post through to the end!
See you next time♡


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?