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音のブランドエクイティ

企業やブランドを象徴するためブランドシンボルやロゴデザインをビジュアル・アイデンティティ(VI)で表現しますが、サウンドロゴはブランドを音で表現するサウンド・アイデンティティです。「ブランドの音」を確立することで、競合他社との差別化が図られ、大きな広告効果をもたらし企業ブランディングに役立つブランドアイデンティティの要素となります。サウンドロゴの背景にストーリーを作る事が大切。ストーリー性のあるサウンドロゴは、瞬時にブランドを表現し、ブランドを解像度高く表現します。一瞬で聴き分けられる「あなただけの音」を手に入れれば、企業やブランドにとって非常に強力なブランディング資産となります。

brand equity

While a visual identity (VI) is a brand symbol or logo design that symbolizes a company or brand, a sound logo is a sound identity that expresses a brand through sound. Establishing the "sound of the brand" is an element of brand identity that differentiates a company from its competitors, has a significant advertising impact, and is useful for corporate branding. It is important to create a story behind the sound logo. A sound logo with a storyline instantly expresses the brand and resolves the brand. Once you have "your own sound" that can be heard in an instant, it becomes a very powerful branding asset for your company or brand.

品牌资产

视觉识别(VI)是代表一个公司或品牌的品牌符号或标志设计,而声音标识则是用声音代表品牌的声音识别。 建立 "品牌之声 "是品牌识别的一个要素,它将公司与竞争对手区分开来,具有重要的广告影响,对企业品牌建设很有帮助。 创造一个声音标识背后的故事是很重要的。 一个有故事情节的健全的标志能立即表达出品牌,并为品牌提供一个高分辨率的表现。 一旦你有了 "自己的声音",可以在瞬间被听到,它就会成为你的公司或品牌的一个非常强大的品牌资产。


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