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音はサブリミナルな効果をもたらす


サブリミナルな手法であるオーディオブランディングは、多感覚のブランドコミュニケーションと全体的なブランドデザインの一部です。オーディオブランディングは、ブランドのアイデンティティと価値を独自の方法で表現するブランドサウンドをしっかりと構築することを目的としています。オーディオロゴ、ブランド化された機能的なサウンド、ブランド音楽、またはブランドボイスは、オーディオブランディングの特徴的な要素になります。

今までブランドはビジュアルブランディングに多くの時間とお金を費やしてきましたが、サウンドはブランド要素として扱われていませんでした。ポッドキャスト、ストリーミングメディア、スマートフォンなど、オーディオ配信が組み込まれた新しいメディアやデバイスの出現により、オーディオブランディングの機会が広がりました。海外の流れを受け今後日本でも本格的に広がりを見せて行きます。

Sound can have a subliminal effect.

A subliminal method, audio branding is part of multi-sensory brand communication and overall brand design. Audio branding aims to build a strong brand sound that expresses the brand's identity and values in a unique way. An audio logo, branded functional sound, branded music, or branded voice can be the distinguishing elements of audio branding.

Until now, brands have spent a lot of time and money on visual branding, but sound has not been treated as a brand element. With the advent of new media and devices with built-in audio delivery, such as podcasts, streaming media, and smartphones, the opportunities for audio branding have expanded. Following the trend overseas, audiobranding is set to expand in earnest in Japan.

声音具有潜移默化的作用

作为一种潜意识的方法,音频品牌是多感官品牌传播和整体品牌设计的一部分。 音频品牌建设的目的是建立一个强大的品牌声音,以独特的方式表达品牌的身份和价值。 音频标志、品牌功能声音、品牌音乐或品牌声音可以成为音频品牌的一个独特元素。

到目前为止,品牌在视觉品牌上花费了大量的时间和金钱,但声音却没有被当作品牌元素来对待。 随着新媒体和包含音频传输的设备的出现,如播客、流媒体和智能手机,音频品牌推广的机会已经扩大。 这是一个在日本将继续增长的趋势。

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