音楽のテンポが人に与える影響

1982年アメリカのニューオリンズ、ロヨラ大学のロナルド・ミリマン教授は心臓音に近いテンポのBGMは販売促進に効果があることを証明。72BPM以下のテンポの音楽は「ゆっくりしている」と人々に感じられ、94BPM以上のテンポの音楽だと「せかせかしている」という印象を与えることを確かめまた。その後、9週間スーパーマーケットにて実験を行い、「テンポの遅い音楽をかけると無意識の内にお客さまが長い時間滞在し、結果売上が上がった」という事実を導き出しました。

The effect of music tempo on people

In 1982, Professor Ronald Milliman of Loyola University in New Orleans, U.S.A., proved that background music with a tempo close to the heartbeat is effective in promoting sales. Music at a tempo of 72 BPM or lower was perceived as "slow" by people, while music at a tempo of 94 BPM or higher was perceived as "fast-paced. After nine weeks of experiments in supermarkets, we found that customers unconsciously stayed longer when the music was played at a slower tempo, and sales increased as a result.

音乐节奏对人的影响

1982年,美国新奥尔良洛约拉大学的罗纳德-米利曼教授证明,节奏接近心跳的背景音乐能有效促进销售。 速度为72 BPM或更低的音乐被认为是 "慢",而速度为94 BPM或更高的音乐被认为是 "快节奏"。 在超市进行了九周的测试后,结果显示,当播放慢速音乐时,顾客会不自觉地停留更长时间,从而提高了销售额。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?