歌詞・日本訳「Reflection」【Mulan/Disney】

Look at me,
I will never pass for a perfect bride,
Or a perfect daughter,
Can it be I'm not meant to play this part?
Now I see that if I were truly to be myself
I would break my family's heart

Who is that girl I see staring straight back at me
Why is my reflection someone I don't know?

Somehow I cannot hide who I am though I've tried
When will my reflection show who I am inside?
When will my reflection show who I am inside?

英語・日本語訳

Look at me,
私を見て
I will never pass for a perfect bride,
完璧な花嫁にはなれない
Or a perfect daughter,
完璧な娘にも
Can it be I'm not meant to play this part?
これが私の役割ではないのかもしれない
・Can it be:状況や可能性に驚き・疑問視
・not meant to 意図されてない・適していない

Now I see that if I were truly to be myself
今気づいた もしこれは本当の私なら
I would break my family's heart
家族の心を傷つけるだろう

Who is that girl I see staring straight back at me
鏡に映る、私を見つめる娘は誰?
Why is my reflection someone I don't know?
なぜ本当の私は 知らないだれかなの?
Somehow I cannot hide who I am though I've tried
どうしても隠せない 私が私であること
試みてもだめだわ
When will my reflection show who I am inside?
私の鏡に映る姿、いつなら本当の私を映し出してくれるの?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?