2月19日 #毎日Duolingo

DUOLINGOの説明はこちらになります

私たちは今度どこに行くつもりですか?
Where are we going to go next.

なかなか他人事な疑問文(笑

・世界旅行 レベル 3/5 レッスン 2/5
  ↓
・世界旅行 レベル 3/5 レッスン 4/5

出題された問題をMemoしてますので
良かったら参考にしてください ^^

Memo

彼は世界中を旅行したがっています。
He wants to travel the world.


はい、この町には旅行会社があります。
Yes, there is a travel agency in this town.


トムさんと世界中を旅行したいですか?
Do you want to travel the world with Tom?


あの、旅行会社はどこですか?
Um, Where is the travel agency?


80日間で世界中を旅行したいです!
I want to travel the world in eighty days!


私たちは一緒に世界中を旅行したいです!
We want to travel the world together!


彼女は去年インドには行きませんでした。中国に行きました。
She didn't go to India last year, she went to China.


カナダに友達が80人います。
I have eighty friends Canada.


母はインドに行きたくありませんでした。
My mom didn't wanna go to India.


今年はインドにいるおばを訪ねませんでした。
I didn't visit aunt in India this year.


去年80カ国に行きました。
I went to eighty countries last year.


私たちは今度どこに行くつもりですか?
Where are we going to go next.


よし、別の旅行会社に行きましょう。
OK, let's go to a different travel agency.


楽しい時間を過ごしましたか?
Did you have a good time?


トムさんも旅行するのが好きです!
Tom also enjoys traveling!


オーストラリアへ飛行機でいきましたか?
Did you fly to Australia?


はい、彼女は旅行するのが好きです。
Yes, she enjoys traveling?


ひなたさんは毎年日本に飛行機で行きます。
Hinata flies to Japan every year.


中国のどこに行きましたか?
Where did you go in China?


あの、スコットランドには行きませんでした。ドイツに行きました。
Um, I didn't go to Scotland, I went to Germany.



夫は毎年上海に行きます。
My husband goes to Shanghai every year.


いいえ、ニューヨークには行きませんでした。バンクーバーに行きました。
No, I didn't go to New York, I went to Vancouver.


東京には行きませんでした。上海に行きました
I didn't go to Tokyo, I went to Shanghai.


上海は中国にありますよね?
Shanghai is in China, right?


うわー、楽しい時間を過ごしましたか?
Oh no, did you have a good time?

トムさんも旅行するのが好きです!
Tom also enjoys traveling!


いいえ、母は飛行機で行くのが好きじゃないです。
No, my mom doesn't enjoy flying.







この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?