見出し画像

6月15日 オンライ英会話 記録(She'll be staying with for few month)

A. How long will your Aunt Gertrude be staying with us?
B. She'll be staying with us for a few months

A. あなたのおばさんガートルードさんはいつまで私たちと滞在しますか?
B. 彼女は私たちと滞在します数カ月

Memo

How much longer (過去を含めて)どれくらいの長さ?
How long (今から)どれくらいの長さ?
How far どれくらい遠くに?
 ten more minutes あと10分


A. How long will they be staying in Vancouver ?
B. They will be staying in Vancouver until Friday.

A. 彼らはどのくらいバンクーバーに滞在ますか?
B. 彼らは滞在しますバンクーバーに金曜日まで


A. How much longer will you be working on my car?
B I will working for a few more hours.

A. あなたはどれくらい私の車に取り組んでいますか?
B. 私はもう数時間取り組みます。


A. How late will your son be studying this evening?
B. He will be studying until 8 o'clock.

A. あなたの息子は、どれくらい遅くまで今晩勉強しますか?
B. 彼は8時まで勉強します


A. How much longer will you be practicing the trombone?
B. I will be practicing the trombone for a few minutes.

A. あなたはどれくらいの トロンボーンの練習をしますか?
B. 私はトロンボーンの練習を数分間します。


A. When will we be arriving in Sydney?
B. We will be arriving at 7 A.m.

A. 私たちは何時シドニーに到着しますか?
B. 私たちは7時に到着します。


A. How far will we be driving today?
B. We will be driving until we reach Milwaukee.

A. どれぐらい遠くまで私たちは今日ドライブしますか?
B. 私たちはドライブします私たちはミルウォーキーまで。


A. How much longer will you be chatting online with your friend?
B. I will be chatting for ten more minutes.

A. あなたはどれくらいオンラインチャットをしますか友達と?
B.  私はオンラインチャットをあと10分します


A. How soon will Santa Claud be coming?
B. He will be coming in a few days.

A. サンタクロースはいつ来るの?
B. 彼は来ます 数日で



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?