8/22 オンライ英会話 記録'I don't want to go to school.'

Harry came to his mother one morning while she was having her breakfast, and said to her,
ハリーはある朝、朝食をとっている母のところにやってきて、こう言った。

'No one at my school likes me, Mother
誰も僕の学校で好きになってくれないんだ 母さん

The teachers don't, and the children don't.
先生もダメ、そして 子供たちもダメ

Even the cleaners and the bus drivers hate me.'
掃除の人やバスの運転しさえ 嫌われてる


'Well, Harry. 'his mother answered,
さて、ハリー。と母親が答えた。

'perhaps you aren't very nice to them.
 多分、あなたは彼らにあまり親切ではないかもしれません。

If a few people don't like a person,
もし何人かの人が好きじゃないのだったら

he or she may not be responsible for that;
彼、彼女には その責任ないのではないのでしょうか

but if a lot of people don't,
しかし、多くの人がダメな場合は

there's usually something wrong,
何か問題があるのでは

and that person really needs to change.'
それと、その人が本当に変わる必要があるのです


'I'm too old to change.' Harry said,
「私は年を取り過ぎてるから変われない」とハリーがいいました

'I don't want to go to school.'
「僕は学校に行きたくないんだ」

'Don't be silly, Harry, his mother said,
going towards the garage to get the car out.

「バカなことを言わないハリー」彼の母は言いました
ガレージに向かって車を出しに行きました。

' You have to go.
You're quite well, and you still have a lot of things to learn.

「あなたは行かなければならない
あなたはとても出来る子 そして  まだ学ぶべきことがたくさんあります

And besides that, you're the headmaster of the school.
そして それ加えて あなたは学校の校長です。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?