見出し画像

家常菜 松蘑 | Matsutake Gohan

画像1

日本国産の松茸をスーパーで見つけたら、15,000円の商品が50%割引きの特価だったので迷わず即購入しちゃいました。
When I found Japanese matsutake mushrooms at the supermarket, I didn't hesitate to buy them immediately because they were at a special discount of 50% off the 15,000 yen price.

画像2

松茸3つもあるので、まず松茸の炊き込みご飯、そしてお吸い物と焼き物で召しあがろうかと。じゃあ、料理していきますか、クラシルの動画を見ながらね。
Since I had three matsutake mushrooms, I thought I'd start with rice cooked with matsutake mushrooms (Matsutake Gohan), followed by soup and grilled mushrooms. So, let's start cooking while watching the video on Kurashiru.
*Matsutake Gohan is aromatic Japanese rice cooked with dashi stock and matsutake mushroom, also known as Wild Pine Mushroom.


画像3

まず、松茸を手で細かく割いていきますね、その方が香りと食感が良くなり、美味しくなるそうです。 
First of all, break the matsutake mushrooms into small pieces by hand, improving the aroma and texture.

画像4

3つの松茸を手で割くこと、30分ぐらい経っていました...。手の関節がすでにおかしくなっています。 
It took me about 30 minutes to split 3 matsutake mushrooms by hand... The joints in my hands were already going crazy.

画像5

左のカップがお吸い物、真ん中のアルミホイルが焼き物、右の鍋が炊き込みご飯。料理の準備ができました。   
The cup on the left is for soup, the aluminum foil in the middle is for baked dishes, and the pot on the right is for cooked rice. Finally, the Matsutake are ready to cook.

画像6

お吸い物には、サイコロサイズの豆腐と細かくした三つ葉を入れてます。はぁー、松茸の香りがめっちゃします。 
The soup is made with diced tofu and finely chopped Mitsuba. Hah, the smell of matsutake mushrooms is so good.

画像7

炊き込みご飯は、12分炊いて、12分蒸らしました。4合炊きましたが、これ飲食店でオーダーしたらいくらになるんでしょ?めちゃ贅沢なステイホーム飯になりました。
The rice was cooked for 12 minutes and steamed for 12 minutes. I cooked 4 cups of rice, but I wonder how much it would cost to order it at a restaurant. It turned out to be a very luxurious stay-home meal.

画像8

すでに松茸の3品の料理をしてから1時間半経ちました、香りが部屋中に漂い、腹ぺこぺこです。
It's already been an hour and a half since I cooked the three matsutake mushroom dishes, the aroma wafting through the room, and I'm starving.

画像9

では、食べまーす。炊き込みご飯を3杯目いこうかと思いましたが、ぐっと堪えて2杯でやめておきました。。
Now, let's eat. I thought about having a third cup of rice, but I held my ground and stopped at two cups.

画像10

秋の味覚を堪能しました。松茸の料理は香りがメインなので、調理は難しくないし、調味料も少なく簡単にできました。ただ、高価な食材なので、めっちゃ気をつけて料理しました笑
I enjoyed the taste of autumn. Cooking matsutake mushrooms is not difficult since the main ingredient is the aroma. It was easy to prepare with only a few seasonings. However, it is an expensive ingredient, so I cooked it with great care.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?