見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFAJANUARY 22, 2023THEY WILL HEAR YOU 彼らはあなたの声を聞く


(Matthew 17:5) “While he yet spake, behold, a bright cloud overshadowed them: and behold a voice out of the cloud, which said, This is my beloved Son, in whom I am well pleased; hear ye him.” (マタイ17:5) 彼がまだ話し終えないうちに、たちまち、輝く雲が彼らをおおい、そして雲の中から声がした、「これはわたしの愛する子、わたしの心にかなう者である。これに聞け」。

The word “hear” is an interesting word in the Bible. 
この「聞く」という言葉は、聖書の中で興味深い言葉である。

In the Bible, there are places where God seeks our attention, so, you will see phrases like “let him who has ear hear what the Spirit is saying” (Revelation 2:29). 
聖書には、神が私たちの注意を引こうとする箇所があるので、「耳のある者は御霊の言うことを聞きなさい」(黙示録2:29)という表現が見られます。

In other places, you will also see God tell His children that He hears us, especially when we pray (1 John 5:15). 
また他の箇所では、神は特に私たちが祈るときに聞いてくださると、ご自分の子供たちに語っておられます(1ヨハネ5:15)

Similarly, men sought the attention of other men in the Bible so that they may be heard. 
同じように、聖書の中で、人は他の人の注意を引こうとし、自分の声が聞こえるようにしました。

Think for a moment. If you spoke and no one heard you, how would you feel?
少し考えてみてください。もし、あなたが話しても、誰も聞いてくれなかったら、あなたはどう思いますか?

I am sure, it won’t be a good one. As Christians, we live our lives from the realm of the spirit; so before you talk to humans, learn to command their spirits, to hear you. 
きっと、いい気分ではないでしょう。クリスチャンとして、私たちは霊の領域から人生を生きています。ですから、人間と話をする前に、彼らの霊に、あなたの話を聞くように命令することを学びましょう。

If that doesn’t happen, men will disobey your voice. 
そうでなければ、人間はあなたの声に従わないでしょう。

Jesus, who is God in the flesh, received such words from His Father when He walked the earth. 
肉体を持った神であるイエスは、地上を歩かれたとき、父からそのようなお言葉をいただきました。

The Father said, “hear ye him”. After this, men began to hear His voice and obey His instructions. 
父は「あなたがたは彼に聞きなさい」と言われたのです。この後、人は彼の声を聞き、彼の指示に従うようになりました。

Trees heard His voice and obeyed Him. Demons heard His voice and fled. The dead heard His voice and came back. His voice had become a miraculous voice. 
木はその声を聞いて従いました。悪魔はその声を聞いて逃げました。死者はその声を聞いて、よみがえりました。その声は奇跡的な声となったのです。

From today, your instructions will be heard. They will hear you. Your workers, mates, colleagues, family members, and every one you come into contact with will hear you. Declare in prayer that this blessing is working in your life from today. Hallelujah! 
今日から、あなたの指示は聞こえるようになります。彼らはあなたの声を聞くでしょう。あなたの職場の人、仲間、同僚、家族、そして、あなたが接するすべての人があなたの声を聞くでしょう。今日からこの祝福があなたの人生に働いていることを、祈りの中で宣言してください。ハレルヤ!

Confession: The “hear ye Him” anointing is working in my life. God hears me. Men will hear me, and my voice shall be like the voice of God unto them. Demons will hear me and run away. At the sound of my voice the dead will rise; breakthroughs will happen; the captive will be set free. Hallelujah! 
告白します。私の人生には、"あなたがたは彼に聞きなさい "という油注ぎが働いています。神は私の声を聞いてくださいます。人は私の声を聞き、私の声は彼らにとって神の声のようになります。悪魔は私の声を聞いて逃げ去ります。私の声を聞いて、死者はよみがえり、突破口が開かれ、捕らわれた者は自由になる。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もし、あなたがまだ一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations 
おめでとうございます。

あなたは今日から、神の善を自分の人生に引き寄せることができるのです。You can begin to attract God’s goodness into your life from today.

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?