GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA AUGUST 23, 2023JESUS IS WITH YOU イエスはあなたと共におられる

(Matthew 28:20) “…I am with you always, even to the end of the age.” 
(マタイ28:20)「...わたしは、世の終わりまで、いつもあなたがたと共にいる。

We are told in scriptures that God dwells in us through the person of the Holy Ghost but it is also true that God is with us always even to the end of the age. Halleluyah! 
聖書には、聖霊によって神が私たちの内に宿ってくださると記されているが、神は世の終わりまでいつも私たちと共におられるということもまた真実である。ハレルヤ!

When Jesus said, “I am with you always, even to the end of the age”, He meant He exists for us on a daily basis. The word translated “am” in our theme scripture means “existence” and the word translated "always" also means “daily”. Putting these two together helps us to conclude that Jesus exists for you daily. 
イエスが「わたしは世の終わりまで、いつもあなたがたと共にいる」と言われたのは、イエスが日々私たちのために存在してくださるという意味である。テーマの聖句で「いる」と訳されている言葉は「存在」を意味し、「いつも」と訳されている言葉も「毎日」を意味する。この二つを組み合わせると、イエスは毎日あなたのために存在すると結論づけることができる。

This means Jesus is with you whilst you are in the office, working, walking, talking, or even sleeping. 
つまり、オフィスにいるときも、仕事をしているときも、歩いているときも、話しているときも、寝ているときも、イエスはあなたとともにおられるということです。

One day, whilst driving, my car veered off the main road and was heading into a ditch. Not knowing what to do, I immediately shouted, “Jesus is with me”. Guess what? I was miraculously saved without a single harm to my body. Jesus is in you and with you always, even to the end of the age. 
ある日、車を運転中、私の車は幹線道路から逸れて側溝に向かっていた。どうしたらいいかわからず、私はすぐに「イエスは私とともにおられる」と叫んだ。どうなったと思う?私は奇跡的に助かったのです。イエスはあなたの内におられ、いつもあなたとともにおられる。

Start praying and declare that Jesus is with you therefore you will never fail. Halleluyah! 
祈り始め、イエスがあなたとともにおられることを宣言しなさい。ハレルヤ!

Confession: Jesus Christ exists for me and I also exist for Him. He expresses Himself through me therefore I will never fail for Christ cannot fail. He is in me and with me daily therefore my heart shall not fear what tomorrow brings for my God is the God of yesterday, today, and forever. With Jesus in my life, I will keep winning always. Halleluyah! 
告白します: イエス・キリストは私のために存在し、私もまた彼のために存在します。キリストは私を通してご自身を表現してくださる。主は私の内におられ、日々私と共におられる。だから私の心は明日が来ることを恐れない。イエスが私の人生にいてくださるから、私はいつも勝ち続ける。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
もしあなたがまだ一度も生まれ変わっていないなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?