見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA FEBRUARY 24, 2024BY MY GOD I RUN THROUGH THE TROOP 私の神によって私は群れを走り抜けた

(Psalm 18:29) “For by thee I have run through a troop; and by my God have I leaped over a wall.” 
(詩篇18:29) "あなたによって、私は群れを走り抜け、私の神によって、私は城壁を跳び越えた。

The words “by thee I have run through” in our theme Scripture gives an idea of breaking down an evil wall of opposition that was mounted against you. The original text also explains this as God bringing you hastily into a place of safety beyond the wildest imagination of your opposers. Your opposers are those called “troop” in our theme Scripture. The word “troop” refers to a company of evil people. It is an association of robbers whose imaginations are to do evil to God and His anointed Ones like you. They are wicked people who are controlled by satan and his demons. They see themselves as many or like crowds, but they don’t know that they that be with us are more than they that be with them (2 Kings 6:16). Find time today and declare that “by my God I run through the troop”. Thank Him for His deliverance and salvation. Hallelujah! 
"テーマ聖句の "あなたによって、私は走り抜けた "という言葉は、あなたに対抗する邪悪な城壁を打ち壊すことをイメージさせる。また、原文では、神があなたを敵対する者たちの想像を超えた安全な場所に急いで連れて行かれたとも説明されている。あなたがたの敵とは、今回のテーマ聖句で「部隊」と呼ばれている者たちである。群れ」とは、悪人の一団を指す。あなたのような神と神の油注がれた者たちに悪を行うことを想像している強盗の集まりである。彼らは、サタンとその悪霊に支配されている邪悪な人々である。彼らは、自分たちのことを大勢や群衆のように見ているが、私たちと共にいる者たちは、彼らと共にいる者たちよりも多いことを知らない(2列王6:16)。今日、時間を見つけて、「私の神によって、私は群衆の中を走り抜ける」と宣言しよう。主の解放と救いに感謝しよう。ハレルヤ!

Confession: By my God I run through all evil associations of robbers, wicked men, and troop or soldiers. Walls of opposition have fallen flat before my face. Where is the power of darkness? By my God, I (put your name here) have run through the troop. Hallelujah!
Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
告白しよう: 私の神によって、私は強盗、悪人、兵隊、兵士などのあらゆる悪の因縁をくぐり抜けて走ります。反対勢力の壁は、私の目の前で平らに崩れ去った。暗闇の力はどこにあるのか?私の神によって、私(ここにあなたの名前を入れてください)は部隊の中を走り抜きました。ハレルヤ!もしあなたが新生したことがないなら、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神がイエス・キリストを死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations
おめでとうございます
You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。


Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?