見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONALBY PASTOR BERNARD EFA JANUARY 19, 2024THEY SHALL NOT PREVAIL OVER YOU彼らはあなたに勝つことはできない

(Jeremiah 1:19) “They will fight against you, But they shall not prevail against you. For I am with you,” says the Lord, “to deliver you.” 
(エレミヤ1:19)「彼らはあなたに対して戦う。わたしは、あなたとともにいる。

From the New Living Translation Version of the Bible, our theme Scripture is rendered as “They will fight you, but they will fail. For I am with you, and I will take care of you. I, the Lord, have spoken!” 
新共同訳聖書では、この聖句は "彼らはあなたがたに戦いを挑むが、あなたがたに勝つことはできない。わたしはあなたとともにいる。私、主は語られた。

For us to understand this Scripture very well, let’s pick some keywords and look at what they mean based on our theme Scripture. 
この聖句をよく理解するために、いくつかのキーワードを選び、テーマ聖句に基づいてその意味を見てみよう。

First, the word “fight” means war. Second, the word “not” means “of a truth, in no way, or never”. Third, the word “prevail” also means “have power over or gain control over”. 
まず、「戦う」という言葉は戦争を意味する。第二に、"not "という単語は「真実の、いかなる意味でも、決して」という意味である。第三に、"prevail "という単語には、「支配する、支配される」という意味もある。

Putting all these together, we can say, that satan and his children will try to make war against us, but in truth, they will never overpower us. They can’t dominate us any longer for God is with us, to deliver us whenever we need deliverance or help from above. 
これらをまとめると、サタンとその子供たちは私たちに対して戦争を仕掛けようとするだろうが、本当は決して私たちを圧倒することはない。神は私たちとともにおられ、私たちが解放や上からの助けを必要とするときには、いつでも解放してくださるからだ。

Charge in prayer and declare that your enemies can never overpower you for God is with you. Hallelujah! 
神があなたとともにいてくださるからです。ハレルヤ!

Confession: When they come against me in one way, they will flee in seven different ways. I declare by the power of the Holy Ghost that no force, power, soul, being or spirit can overpower me for God Almighty is with me. I dwell in the victory of Christ. Hallelujah! 
告白する:彼らが一つの方法で私に向かって来る時、彼らは七つの方法で逃げていく。私は聖霊の力によって宣言する。全能の神が私とともにいてくださるので、いかなる力も、力も、魂も、存在も、霊も、私を圧倒することはできない。私はキリストの勝利の中にいる。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead. 
まだ一度も新生したことがない人は、こう言いなさい。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じます。

Congratulations 
おめでとうございます

You can begin to attract God’s goodness into your life from today.
あなたは今日から、神のいつくしみを人生に引き寄せることができます。

作成:ベナード詩人とチーム

フェイスブックバーナード・エファ牧師

YouTubeバーナード・エファ牧師

インスタグラムバーナード・バハ・アクワシ・エファ

山本 愛

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa

Instagram: Bernard Bahaah Akwasi Efa

Ai Yamamoto

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?