見出し画像

GLORIOUS WORD DEVOTIONAL Day545 JESUS’ GRACE UNTO YOU  イエスの恵み


(1 Corinthians 1:3) Grace be unto you, and peace, from God our Father, and from the Lord Jesus Christ. (第1コリント1:3) 私たちの父なる神と、主イエス・キリストから、恵みと平安があなたがたにありますように。

Do you know the grace of God can be dormant in your life?

あなたは、神の恵みがあなたの人生に眠っていることを知っていますか?

 If so, how then do you get it activated all the time?

もしそうなら、ではどうしたらそれをいつも活性化させることができるのでしょうか?

 The Word of God taught this through the many writings of Apostle Paul.

神の言葉は、使徒パウロの多くの著作を通して、このことを教えています。

On several occasions, Apostle Paul would say “GRACE BE UNTO YOU” as a form of greeting to the different churches. 

使徒パウロは何度か、さまざまな教会への挨拶として「あなたがたに恵みがあるように」と述べています。

Well, that was more than a greeting. These few words are special words from heaven that get the grace in our lives working all the time. 

しかし、これは単なる挨拶ではありません。この言葉は、私たちの生活の中にある恵みをいつも働かせてくれる天からの特別な言葉なのです。

Sometimes after prayer, tell yourself “grace be unto me” as many times as you can. That way, you will be activating all kinds of graces in your life.

時々、祈りの後、「恵みが私にありますように」と何度も自分に言い聞かせてみてください。そうすれば、あなたの人生であらゆる恵みが活性化されるでしょう。

I like to compare this to starting your car engine every morning to ensure it is ready for the road though you may not necessarily be using your car for that day.

私はこれを、毎朝、車のエンジンをかけて、その日使うとは限らないが、出掛ける準備が整っているように例えるのが好きです。

These beautiful words ensure that Jesus' grace on you, in you, and in your life is activated. 

この美しい言葉は、あなたの上に、あなたの中に、あなたの人生の中にあるイエスの恵みが確実に活性化されるようにするものです。

The words translated “unto you” compare to something being with you or by you. So, whenever you declare “the Grace of our Lord Jesus Christ be unto me” you are saying, this grace is with me and by me. 

あなたがたに」と訳された言葉は、何かがあなたがたとともにある、あるいはあなたがたのそばにあることを意味します。ですから、あなたが「私たちの主イエス・キリストの恵みが私にありますように」と宣言するときはいつでも、この恵みは私とともにあり、私によってもたらされると言っているのです。

In other words, you are saying, His grace will speak for me wherever I go.

言い換えれば、あなたは、私がどこへ行こうとも、主の恵みが私のために語ってくれると言っているのです。

Charge in prayer and prophesy the words “the grace of our Lord Jesus Christ be unto me” many times. Halleluyah!

祈りの中で、「私たちの主イエス・キリストの恵みが私にありますように」という言葉を何度も預言してください。ハレルヤ!

Confession: May the grace of my Lord Jesus Christ be unto me. 

His grace is at work in me, with me, and by me. This grace is working to the extent that it speaks for me wherever I go. Halleluyah!

告白してください。私の主イエス・キリストの恵みが私にありますように。主の恵みは私の中に、私と共に、私によって働いています。この恵みは、私がどこに行っても、私のために語ってくれるほどに働いているのです。ハレルヤ!

Say this if you have never been born again. I declare from today that Jesus Christ is my Lord and I believe that God raised Him from the dead.

もしあなたが一度も生まれ変わったことがないのなら、こう言ってください。私は今日から、イエス・キリストが私の主であり、神が彼を死者の中からよみがえらせたことを信じると宣言します。

Congratulations

You can begin to attract God’s goodness into your life from today.

Prepared by Ps. Bernard and Team

Facebook: Pastor Bernard Efa

YouTube: Pastor Bernard Efa


おめでとうございます

あなたは今日から、あなたの人生に神の善を引き寄せ始めることができるのです。

ベナード牧師とそのチームによって作成されました。

フェイスブック ベナード・エファ牧師

YouTube ベナード・エファ牧師

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?