トレーナー英語フレーズまとめ

私のTwitter→ https://twitter.com/@ppandatmax でつぶいていた英語フレーズ少し溜まったのでまとめてみました!

How about ankle pain?
足首の痛みどうですか?

How about the pain of a bruise?
打撲の痛みどうですか?

How is the pain compared to yesterday?
昨日と比べて痛みどうですか?

If 10 was the most painful, how much is it now?
1番痛かったのが10だとすると、今はどのくらいですか?

What’s your pain on a scale of 1 to10?
あなたの痛みの程度を1から10で言うと、今は何?

My pain on a scale of 1 to10 is a 6.
私の痛みの程度を1から10で言うと、今は6です

Did you twist your ankle?
足首を捻りましたか?

Did you hit your thigh?
腿をぶつけましたか?

Where does it hurt?
どこが痛いですか?

At what kind of movement did you hurt?
どんな動きで傷めましたか?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?