見出し画像

★ポートフォリオ★

★タイトル title★

ケーキちゃん、食べる。  2020年
What if the cake that is supposed to be eaten eats food?   2020

★コンセプト concept★

コンペのために描きました。
I drew it for the competition.

コンペのテーマはF0のパネルまたはキャンバスを使用することで、他は特にありませんでした。The competition theme was to use the F0 panel or canvas, and nothing else.

私はケーキが好きです。I like cake.

ケーキをキャラクター化したら面白いのではないかと想い、描きました。I drew it because I thought it would be interesting to characterize the cake.

★ストーリー story★

私の作家名「おかしなせかい」の意味の一つ「お菓子」と「奇妙」を掛け合わせて何か作品を作れないかと考えたのが着想のきっかけです。
The idea was inspired by the idea of ​​combining "sweets" and "strange", which is one of the meanings of my writer's name "funny world".

絵のカラフルな女の子は「ケーキちゃん」です。
The colorful girl in the picture is a cake character, called Cake-chan.

普段食べられる側のケーキが食品を食べたら奇妙なのではないかな、と想って描きました。
I imagined that it would be strange if the cake on the side where people could normally eat had food.

展示の時期が初夏で、「とにかく暑さに負けずに食べて欲しい」というメッセージを込め、バックの食べ物にスープカレー、肉、肉まん、目玉焼きと、力の出る肉やスパイス系の食品をテーマに選びました。
The exhibition is in early summer, and with the message that "I want you to eat without losing the heat anyway", the background food is soup curry, meat, meat bun, fried egg and the theme of powerful meat and spice type food. I chose.






サポートをいただけた際は、画材購入費、コンペの応募費用、在廊の交通費などに使います★