見出し画像

どうしてOhanasi Kagawaをつくったの? Why did you think to found Ohanasi Kagawa?

English version below (日本語を学んでいる人のために全てひらがなで書いています。)

Ohanasi Kagawaのイベントを ひらいていて よく きかれることが あります。

「どうして、Ohanasi Kagawaをつくったの?」

ぼくが やく2ねんまえに Ohanasi Kagawaを つくろうと おもった きっかけは にほんには まだまだ かいがいのひとたち とこうりゅうして えいごを はなせるきかいが ないと きづいた からです。

ぼくは アメリカの だいがくに いくために えいごを がんばって べんきょうしていました。

えいごを もっとつかって もっと えいごりょくを のばしたいと おもって いました。

だけど、ぼくの じもとの かがわけんでは かいがいのひとたちと えいごで  はなせる ばしょが みつかりませんでした。

ぼくは 「なんで もっと かいがいの ひとたちと はなせる ばしょが ないんだ ?!!」

と くやしい おもいで いっぱい でした。

あるひ、ぼくの ともだちが ぼくに たずねて きました。

「わたしも かいがいのひとたちと はなしたいんだけど どうしたら かいがいの ひとたちと こうりゅう できますか?」

ぼくは なにも こたえて あげることが できませんでした。

「ぼくだけじゃなくて ほかの にほんのひとたちも かいがいのひとたち とはなせるばしょ がなくて こまっているんだ。」

と ぼくは おもい、

「なら、ぼくが にほんのひとたちと かいがいのひとたち がつながる ばしょをつくる!」

と けついして Ohanasi Kagawa をつくりました。

でも、ひとつ あとから きがついた ことがありました。

それは にほんごを べんきょうしている かいがいのひとたちも ぼくと おなじ きもちを もって いました。

かれらも にほんじんの ひとたちと はなせる ばしょを ひっしで さがして  いました。

にほんじんも にほんごをべんきょうしている かいがいのひとたちも おなじ いたみを もっていることに きがつきました。

ぼくは もとめあう ひとたちが つながらない ばしょが ないことが もったいない と こころから おもっています。

だから、ぼくは Ohanasi Kagawaが みんなの いたみを やわらげられる ばしょに  したいんです。

English version 

I have often asked the same question many times since I started organizing Ohanasi Kagawa, which is 
"Why did you think to found Ohanasi Kagawa?"
The reason why I thought to found Ohanasi Kagawa about two years ago was that I realized that there were only a few opportunities that Japanese people could interact with people from other countries in Japan. 


At that time, I really put my effort into studying English to go to the College in the US. 
I wanted to develop my English skills by practicing English with conversation.
However, I couldn't find any place where I could easily talk with other nationalities in English.
I was so frustrated and wondered why there was not the place where I could talk to other nationalities.
One day, one of my friends asked me that
"What can I do to get a chance to talk to people from other countries?"
I couldn't answer for her anything.
I realized that other Japanese people also were struggling with getting a chance to interact with other nationalities.
So, I was determined to create a place where Japanese people and people in the world can be connected and found Ohanasi Kagawa. 


I have one thing that I have realized since I started organizing Ohanasi Kagawa group, which is
Those who study Japanese have the same feeling with me because they also desperately have been looking for opportunities to talk to Japanese people.
I discovered that both Japanese people and people learning Japanese in the world have the same pain. 

I believe that the situation that the place where those who want to see and talk each other doesn't exist is Mottainai (wasteful?).
That's why I'd like to make Ohanasi Kagawa to be the place where heal everyone's pain.
Thank you for reading.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?