(和訳)ダニー・カリフォルニアRed Hot Chili Peppers - Dani Californiaレッド・ホット・チリ・ペッパーズ 新解釈

Getting born in the state of Mississippi
Papa was a copper, and her mama was a hippy
ミシシッピーに 生を受け
パパがマッポで ママはヒッピー

In Alabama, she would swing a hammer
Price you got to pay when you break the panorama
アラバマ州での 刑務作業
景観をこわした 罪の代償

She never knew that there was anything more than poor
"What in the world does your company take me for?"
貧乏よりほかに 世間を知らない彼女
「アンタ達 私を一体どこに つれてってくれるの?」

Black bandanna, sweet Louisiana
Robbing on a bank in the state of Indiana
ギャングの黒バンダナ たのしいルイジアナ
銀行に押し入って インディアナ

She's a runner, rebel and a stunner
On her merry way saying "Baby, what you gonna—?"
彼女は使い走り 反逆者 そして美人
笑顔で言うのは「ねぇ なにするぅ?」

Lookin' down the barrel of a hot metal .45
"Just another way to survive"
アツい45口径の 銃身を見おろし
「これもまた 生きるため」

California, rest in peace
Simultaneous release
カリフォルニアよ 安心して眠れ
おまえはすぐに 眠りにおちる

California, show your teeth
She's my priestess, I'm your priest, yeah, yeah
カリフォルニア おまえの笑顔を 見せてくれ
彼女は俺を 俺は彼女を 神のように崇める

She's a lover, baby, and a fighter
Should've seen it coming when I got a little brighter
彼女は恋人で 未熟なファイター
俺はもう少し利口になって 気付くべきだった

With a name like Dani California
Day was gonna come when I was gonna mourn ya
ダニー・カリフォルニア そんな名の
おまえを弔う日が 来ることを

A little loaded, she was stealing another breath
I love my baby to death
彼女は少し苦しそうに やっと息をしていた
baby 愛している 命の限り

California, rest in peace
Simultaneous release
カリフォルニアよ 安らかに眠れ
おまえはすぐに 眠りにおちる

California, show your teeth
She's my priestess, I'm your priest, yeah, yeah
カリフォルニア おまえの笑顔を 見せてくれ
彼女は俺を 俺は彼女を 神のように崇める

Who knew the other side of you?
Who knew that others died to prove?
誰が知っているだろう おまえのウラの顔を
暴こうとして 命をおとした者がいたことを

Too true to say goodbye to you
Too true to say, say, say
心から 君にさよならを言おう
心の底から

Pushed the fader, gifted animator
One for the now, and eleven for the later
天才アニメーターは フェーダーを上げた
ここで1回 11回分は あとでまた

Never made it up to Minnesota
North Dakota man was a gunner for the quota
ミネソタに行くことは できなかった
ノースダコタの男は 持ち場を守るガンマンだった

Down in the Badlands, she was saving the best for last
It only hurts when I laugh
Gone too fast
バッドランズに倒れる それが最後の見せ場だった
心に刺さった棘が 笑うと痛む 彼女は早く逝きすぎた

California, rest in peace
Simultaneous release
カリフォルニアよ 安らかに眠れ
おまえはすぐに 眠りにおちる

California, show your teeth
She's my priestess, I'm your priest, yeah, yeah
カリフォルニア おまえの笑顔を 見せてくれ
彼女は俺を 俺は彼女を 神のように崇める

California, rest in peace (Do svidaniya)
Simultaneous release (California)
カリフォルニアよ 安らかに眠れ (さようなら)
おまえはすぐに 眠りにおちる (カリフォルニア)

California, show your teeth (Do svidaniya)
She's my priestess, I'm your priest, yeah, yeah
カリフォルニア おまえの牙を 見せてくれ
(さようなら)
彼女は俺を 俺は彼女を 神のように崇める

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?