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NFTの購入後、マイページにおいて表示がされない件に関するお詫びとご報告

NFTStudioにおいてNFTの購入後にユーザー様のマイページに購入したNFTが表示されないといった事例は2022年3月25日に1件目が発生し、4月30日にかけて20件の発生が確認されました。

個別にお問合せをいただき、下記の取り組みによって解決を図ってきましたが、依然として個別対応が必要な状況が続いております。

・決済後、Polygon上でトランスファー(譲渡)の処理を行う際に、ガス代の低さを主な要因としてトランザクションが通っておらず、弊社エンジニアが手動でPolygonのガス代を多くし、トランザクションを促進させ、トランスファー(譲渡)の処理を実行。

※トランスファー(譲渡)の処理時に低いガス代で設定されてしまうことで、手動の対応が必要な形となっており、この点については提携しているPolygon Studios等と協議を進めております。

本課題の解決に向けて、下記の対策を講じることで決済後にマイページに表示がされないといった事例の発生件数を一定数にとどめることができると考えられ、社内にて中長期的な再発防止を見据えた体制の構築を行います。

・定期的な確認体制の構築
:担当のエンジニアによるトランザクション処理状況の確認
:3回/日(12、18、22時)

※大量の購入が予想される各販売企画時には3回/日以上の定期的な確認を実施する

・情報開示の徹底
:各不具合がユーザー様から寄せられた場合には詳細な情報開示を行います。
:情報開示によって不具合の発生を事前に周知し、ユーザー体験の低下を防止します。

本サービス及びコミュニティのサステナブルな運営に向けて取り組みを進めてまいりますので、引き続きのご支援をよろしくお願いいたします。

NFTStudioスタッフ一同


English ver


Report on matters that are not displayed on My Page after purchasing NFT【NFTStudio】

In NFT Studio, the first case where the purchased NFT was not displayed on the user's My Page after purchasing the NFT occurred on March 25, 2022, and 20 cases were confirmed by April 30.

We have received individual inquiries and attempted to resolve them through the following efforts, but the situation still requires individual response.

-After payment, when transferring NFT on Polygon, transaction processing is not performed mainly due to the low gas cost.

→ Our engineers manually increase the gas cost of Polygon, promote transactions, and complete the transfer process.

* Since the gas charge is set low during the transfer process, manual measures are required, and we are discussing this with our affiliated Polygon Studios and others.

By taking the following measures to solve this problem, it is possible to keep the number of cases that are not displayed on My Page after payment to a certain number.

We will build a system within the company with a view to preventing recurrence over the medium to long term.

・Building a regular confirmation system
: Confirmation of transaction processing status by our engineer
: 3 times / day (12:00, 18:00, 22:00)

* Periodically check at least 3 times / day at each sales plan where a large amount of purchase is expected.

・Thorough information disclosure
: Detailed information will be disclosed when each problem is reported by the user.
: By disclosing information, we will notify the occurrence of defects in advance and prevent the user experience from deteriorating.

We will continue to work toward the sustainable operation of this service and the community, and we appreciate your continued support.

All NFT Studio staff.

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