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データドリブンスキンケア

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データから美へ、技術で未来を変える AquaAgeは、企業スローガン「革新を可視化、未来を創造」と「データから美へ、技術で未来を変える」のもと、画像解析技術とAIを高度に統合し、…
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#ComputerVision

日本の化粧品産業とHADABONの開発ストーリー

はじめにスマホだけでどこでもいつでもAI肌診断ができるサービス「HADABON」を提供しているAquaAge創業者の包です。なぜ、日本で化粧品xITをやっているのかについて、また、なぜ今の日本にHADABONが必要かについて、ご紹介します。 私の経歴については、以下の記事にまとめています。 マーケティングに依存する化粧品産業日本はアメリカと中国に次いで世界第 3 位の化粧品大国です。世界の化粧品市場規模は約 4,263 億 US ドル(2019 年、約 46.5 兆円)

【Computer Vision(3)】Key technologies of facial recognition

In our first post of AquaAge CV series, we first introduced the challenges of Computer Vision (CV) tasks as follows. And, then we introduced the main topic of CV, which is Image Recognition. And as the third post of our CV series, we want

【Computer Vision(2)】 Image recognition technology

In my last note post as follows, I investigate why the computer vision (CV) tasks are hard. Since AquaAge in currently working on computer vision, today we want to brief introduce next main topic in CV, which is Image Recognition. Image r

【Computer Vision(1)】What makes the computer vision tasks hard?

In my last note post, we mentioned about our product disciplines, and how we defined UIUX in AquaAge term as follows. In this post, we want to briefly discuss the tasks in Computer Vision (CV), and the insights of what makes the CV task to