見出し画像

【和訳】Travis Scott & Quavo -Eye 2 Eye

Eye to Eyeは、「以心伝心」みたいな意味で使っています。
3人の仲の良さが垣間みれる良曲ですね。
個人的にはトラビスの他人の曲引用を多数入れてるのがニクいな~と思いました。

[Chorus: Quavo]

Real nigga,Get high,
俺はホンモノだぜ ハイになってる
I touch the sky Right hand in the air Left hand in the pot
空にだって手が届くくらい、右手を上げて、左手はポットの中に
Real nigga, I We see eye to eye
俺はホンモノだぜ 俺たちは間違いない
Real nigga, I We see eye to eye
俺はホンモノだぜ 俺たちは間違いない
Yeah yeah (yeah)

[Post-Chorus: Travis Scott]

I see green in your eyes, it don't lie (it's lit!)
金が欲しそうな眼をしているな、嘘はつけないぜ *Greenは紙幣の色
Blue dollar bills in them hills to the sky (cash!)
100ドル札を丘から空に向かってまきちらして

*blue(青い紙幣≒100ドル札)とblew(吹き飛ばす)のダブルミーニング
*新しい紙幣は青く、古い紙幣は緑。最近のラッパーは青い紙幣を引合にだして最新感を出すみたいですね。

We put the floor on dash

Know all my hoes they go and cash Over that bag, they mad
アバズレ女は鞄越しに金を求めて、イカれてる。
I know the problem, yeah yeah
やばすぎるぜ

[Verse 1: Travis Scott]

Eye to eye (yeah!)
以心伝心!
Trips to Dubai (yeah yeah)
ドバイに旅行にいって
I could see that they jealous, don't know why (yah)
皆嫉妬してるけど、なんでかわからない
Is it 'cause we lit at 4 AM at the spot?
朝四時のクラブで、俺たちがイケすぎてたからか?

*2Chainzヒット曲タイトル、4PMを引用
Put that on your tongue, wait for the swag to unlock (yeah!)
(Xanaxを)下の上に乗せて、スワッグが解放されるのを待ちな
*レイシュリマーのUnlock the swagを引用

If you searching, come look for us (alright!), over the border (it's lit!)
国境を越えてまで、俺たちを探しに来るなら
We import 'em (yeah!), just don't record us (straight up!)
俺たちは輸出してやるよ、録音するんじゃないぞ(その通りだ!)
Poppin' at the crib, the living room look like The Forum
家でもめちゃくちゃに騒いで、リビングはフォーラムみたいにデカいぜ
Roll the dice at night, I take the chance in the morning
夜にダイスを投げて、朝チャンスをつかむんだ

[Verse 2: Quavo]

We fuck up for real, for real, for real
マジでヨレヨレだぜ
We fuck up the check for real (checks)
マジでヨレヨレだぜ
We havin' the lean, exotics, and percs, she havin' the X pill (lean)
リーンを飲んで、エクスタシー、MDMA 女はXanaxをやってる
We know how to flex for real
俺たちはどうフレックスするかを知ってるんだ
*FlexはSNSでみせびらかす、という意味。

We hop on the jet, the time we kill (pew)
ジェットの上でノリながら時間つぶし
These niggas be wildin', chasin' money
あいつらが鼻息荒く金を追っかけてる間に
While I'm signing deals (ye)
俺は契約にサインしてるんだ
I got a 'Tek Philippe (ye)
Patek Philippe(高級時計)を買って

And I bought a skeleton (ice, ye)
さらにSkeleton(オーデマピケの時計の名前)まで買うんだ
I'm a deadly weapon (ye)
俺はマジで危ないぜ
I'm about to go off in a second (vroom, yeah)
秒速でかっとんじまう
Moving bricks and medicine (bricks)
bricks(コカイン)と錠剤ドラッグを動かす

She like to fly, pelican (brr)
彼女はトビたいんだ、ペリカン!
Touch the sky, heavenly (sky)
空に手が届くくらい、天国みたいだ
Designer belt from the Netherlands (yeah yeah)
オランダからのデザイナーベスト(すみません、意味が分かりません…)

[Chorus: Quavo]

繰返し

[Post-Chorus: Travis Scott]

繰返し

[Verse 3: Takeoff]

Real nigga, I (I), pop a perc' and fly (brr)
マジな男だ、クスリをやってぶっ飛ぶ
Crack that seal and take a whiff and I come back alive (die)
シールを破ってふかす。俺は生き返るんだ
Niggas commit suicide when they don't got mob ties
仲間のつながりを失ったときが死ぬ時だ
Flip it like it's Five Guys, I'm 2Pac, get all eyes (all)
Five Guysみたいに金を稼いで 俺は2PAC、注目を集めるぜ
*all eyesは2Pacのall eyez on meの引用

Look at the bitch, she a dime
あのビッチをみろ、10セントの価値しかないぜ
So many watches, a nigga can't run out of time
俺は沢山時計を持ってるから、時間に遅れることはない
They get out of line
あいつらはもうだめだ
The gang in your yard with the strap like the Uber driver with the sign (brrt)
お前の庭のギャングはウーバードライバー用のストラップをつけてるな

I've been known to tell the truth in my raps but these other rapper tell lies (lies)
俺はラップで事実を伝えることで知られてるが、他のラッパーは嘘ばかりつく
Real niggas keep the trap alive
マジな俺たちはトラップを死なせやしない
Ain't no fabrication on the vine (it's cap)
Vineにはでまかせは一つもないぜ

[Chorus: Quavo]

繰返し

[Post-Chorus: Travis Scott]

繰返し

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?