Saving Money

My goal for this year is to save money.
To save money , we have to reduce our expenses.

I tend to increase food expenses when I am busy.
Because I don’t have so much time to cook which is a lot cheaper than buying ready to eat food.

So I am going to make the day that I don’t use money.
Because When I usually go shopping for my dinner , I tend to buy something what I don’t need ,liken snak.
So to reduce the waste expenses, I reduce the times that I go to shopping .

My usually Day off is on Tuesday.
So I usually go shopping every Tuesday.
I don’t go shopping  for the  rest of the days.

So the rest the days that I don’t buy anything is the day  when I save money.


thank you.

今年の目標は貯金です。
貯金をするためには、支出を減らさなければなりません。

私は忙しくなると食費があがる傾向があります。
なぜなら、自炊をする時間がなく、自炊をするよりはるかに高い調理済みの食べ物を買うことになるからです。

私は、お金を使わない日を作りました。
なぜなら、私はたいてい夕食を買いに買い物にいきます。そこで、必ずポテチなどの必要のないものを買ってしまう傾向にあります。
だから、無駄な出費を減らすために、買い物い行く回数を減らします。

私のは火曜日が休日です。
だから、火曜日に買い物に行き、それ以外は買い物に行かないようにします。

それ以外の買い物をしない日は、貯金をする日です。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?