見出し画像

瞑想中に千手観音菩薩が表れた!? 瞑想のすすめ

信じるかどうかはあなた次第!
Believe it or not is up to you!

般若心経の撮影をして以来私は毎日瞑想を続けています。I've been meditating, since I'd done a video about the Heart Sutra.

そして先日瞑想中に千手観音様がお姿を見せられました。And the other day, I saw the Goddess of Mercy called Senju Kannon in Japanese while doing meditation.

千手観音様はその名の通り千の腕をお持ちです。Sen means a thousand, so the goddess literally has one thousand arms.

ただ、千手観音様を見たのが、私が瞑想を始めてたったの3日目の出来事でしたし、未だに心を無にする事が出来ないので、その時の私はただの妄想をしているんだと思っていました。Because it was just on the third day of me doing meditation, and I still cannot empty my mind properly, so I was just thinking 
my imagination projected the image in my mind.

でもなぜに千手観音様?なんで他の神様じゃないんだろう?とか、なんでこのイメージ頭から消えないんだろうとか、But, then thinking why the Goddess of Mercy? Why not a different god. Why can't I wipe away this image from my brain.

そうして瞑想を続けていると、だいたい5分位経ったところで時計のアラームが鳴り、目を開けました。I think I continued doing meditation about 5 more minutes then the alarm went off, so I opened my eyes.

当時私は千手観音菩薩が何を司る神なのか分かっていなかったので、ウィキペディアを調べると千手観音菩薩は、人間のみならず全ての衆生を、その慈悲の力によって救う神様だと言う事を知った時、私のような者までも救おうとして下さっているのかと、涙が顔を伝いました。
At that time, I didnt know what does the Godness presides, so I checked the wikipedia and the wikipedia says Senju Kannon is the Godess tries to save all living things, not even only humans with its mercy and power. When I figured out the fact, tears rolled down my face and I thought The Goddess is trying to save even a person like me.


そしてこれがただの偶然の出来事だとしても少なくとも私の心は救われ、癒やされました。Even though it happened just by chance, at least my heart was saved and I felt some solace.

因みに私は超能力者でも何でもありません。でも、普通の人間でも神を信じ、その心を持っていれば奇跡を起こす事が出来ます。きっとあなたの信仰する神様に会えるのではないでしょうか。I'm not a psychic or anything but I thought, even an ordinary person can make this miraculous thing if you believe in God and be faithful. You might see your version of God.  

それから、私は感情日記や夢日記もつけていて、それをすることによって、自分のエゴに気付かされます。
例えば、なぜ私は他の人達が当たり前のように得ているものが得られないのかとか、なぜ普通の人達のような生活が送れないんだろうとか、そんなような多くの事を他の人と比較しているんです。I am also recording my dreams and changes of my emotion. And by doing that I've noticed that I have such an ego, like, I sometimes think why can't I live a normal life like the other people or Why can't I 
experience things that most of people can do? I'm comparing that kind of things with other people a lot.

私達は、自らポジティブになろうと意識しないと、自然とネガティブに引き寄せられていきます。When we don't try to be positive, we will naturally get dragged to a negative side, so we need to try to be positive intentionary. 

私は他者の気分に影響を受けないように、イライラしないようにしています。もし私にネガティブな感情をぶつけて来てもその人の為に祈ってあげられるようにしたいですね。I will try not to get affected by other people's moods and not to get annoyed easily. And if I can, I will try to pray for the people who make me annoyed.


とにかく、千手観音様は私がエゴを持っている事なんてお見通しでありながら、それでもそんな私の前に現れて下さったのですから、私もそれに応えたいと思っています。 Anyways, the Goddess of Mercy showed up even to a person who is full of ego, so I want to live up to the expectation. I feel like the Goddess of Mercy was reading my mind and she had already known about my ego.

きっと、私がエゴを捨てようとしていたので、励ましと牽制に来て下さったのでしょう。 I think, because I am trying to throw away my ego that's why she came to encourage me to keep doing and not to spoil myself.

とはいえ少しのエゴはモチベーションを上げる為には必要かなとも思います。ですが、自分のエゴを守る事なく、正直に、そして他者を攻めるような事をしないようにしていきたいと思っています。I still think a little bit of ego is needed to build up your motivation. But I will try not to accuse other people, I will face myself instead of protecting my ego.

そして、ネガティブに流されないようにします。
And try not to get dragged into a negative atmosphere.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?