What's Up?-4 non blondes 和訳

25 years and my life is still
(25年が過ぎて、私の人生は未だに)
Trying to get up that great big hill of hope
(上り続けようとしているわ。希望に溢れる偉大な丘の)
For a destination
(目的地に向かって)
I realized quickly when I knew I should
(私はすぐに気づいたの、そうすべきだってわかったときに)
That the world was made up of this brotherhood of man
(この世界が人々の兄弟愛で成り立っていると)
For whatever that means
(それがたとえどんな意味だったとしても)

And so I cry sometimes
(だから私は時々泣いたわ)
When I'm lying in bed just to get it all out
(ベットに横になって、ただ全てを吐き出すの)
What's in my head
(私の頭の中にある全部を)
And I, I am feeling a little peculiar
(そして私は、私は少しだけ特別なものを感じるの)
And so I wake in the morning
(そうして、私は朝に目を覚まし)
And I step outside
(それから外へと一歩踏み出して)
And I take a deep breath and I get real high
(深く息を吸って、本当にハイになって)
And I scream from the top of my lungs
(出来る限り大きな声で叫ぶわ)
What's going on?
(何が起こっているの?って)

And I say, hey yeah yeah-eh-eh, hey yeah yeah
(そして私は言うの、ねぇねぇ、ちょっとちょっと、)
I said hey, what's going on?
(やあ!って、何が起こっているの?って)
And I say, hey yeah yeah-eh-eh, hey yeah yeah
(そして私は言うの、ねぇねぇ、ちょっとちょっと、)
I said hey, what's going on?
(やあ!って、何が起こっているの?って)

Ooh, ooh ooh, hoo, hoo, hoo, hoo
Ooh, ooh ooh, hoo, hoo, hoo, hoo
Ooh, ooh ooh, hoo, hoo, hoo, hoo
Ooh, ooh ooh, hoo, hoo, hoo, hoo

And I try, oh my god do I try!
(そして私は試みる。ああ、神よ、私は試みます!)
I try all the time, in this institution
(私はどんなときだって試みるの、この枠組みの中で)
And I pray, oh my god do I pray!
(そして私は祈る。ああ、神よ、私は祈ります!)
I pray every single day
(一日一日、私は祈り続ける)
For revolution
(革命のために)

And so I cry sometimes
(だから私は時々泣いたわ)
When I'm lying in bed just to get it all out
(ベットに横になって、ただ全てを吐き出すの)
What's in my head
(私の頭の中にある全部を)
And I, I am feeling a little peculiar
(そして私は、私は少しだけ特別なものを感じるの)
And so I wake in the morning
(そうして、私は朝に目を覚まし)
And I step outside
(それから外へと一歩踏み出して)
And I take a deep breath and I get real high
(深く息を吸って、本当にハイになって)
And I scream from the top of my lungs
(出来る限り大きな声で叫ぶわ)
What's going on?
(何が起こっているの?って)

And I say, hey yeah yeah-eh-eh, hey yeah yeah
(そして私は言うの、ねぇねぇ、ちょっとちょっと、)
I said hey, what's going on?
(やあ!って、何が起こっているの?って)
And I say, hey yeah yeah-eh-eh, hey yeah yeah
(そして私は言うの、ねぇねぇ、ちょっとちょっと、)
I said hey, what's going on?
(やあ!って、何が起こっているの?って)

And I say, hey yeah yeah-eh-eh, hey yeah yeah
(そして私は言うの、ねぇねぇ、ちょっとちょっと、)
I said hey, what's going on?
(やあ!って、何が起こっているの?って)
And I say, hey yeah yeah-eh-eh, hey yeah yeah
(そして私は言うの、ねぇねぇ、ちょっとちょっと、)
I said hey, what's going on?
(やあ!って、何が起こっているの?って)

Ooh, ooh ooh, hoo, hoo, hoo, hoo
Ooh, ooh ooh, hoo, hoo, hoo, hoo

25 years and my life is still
(25年が過ぎて、私の人生は未だに)
Trying to get up that great big hill of hope
(上り続けようとしているわ。希望に溢れる偉大な丘の)
For a destination
(目的地に向かって)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?