見出し画像

STEVE JOBS Last Words before he died-2

 <07>
Now I know, when we have accumulated sufficient wealth to last our lifetime, we should pursue other matters that are unrelated to wealth …
今私はわかる、十分な富を積み上げた時、人生を送るための、私たちは他のことを追い求めるべきだ、富とは関係の無い。
 


<08>
Should be something that is more important:
もっと大切な何かがあるはずだ:


<09>

Perhaps relationships, perhaps art, perhaps a dream from younger days …
人間関係や、芸術や、または若い頃からの夢かもしれない…


<10>
Non-stop pursuing of wealth will only turn a person into a twisted being, just like me.
終わりを知らない富の追求は、人を歪んだ存在に変えてしまうだけだ、ちょうど私のように。


<11>
God gave us the senses to let us feel the love in everyone's heart, not the illusions brought about by wealth.
神は私たちに感覚を与えた、愛を感じさせる、皆の心に、幻想では無く、富によってもたらされた。


<12>
The wealth I have won in my life I cannot bring with me.
私が勝ち得た富は、私の人生で、私は持って行けない。


<13>
What I can bring is only the memories precipitated by love.
私が持っていける物は、思い出だけだ、愛に満ち溢れた。


<14>
That's the true riches which will follow you, accompany you, giving you strength and light to go on.
それこそが本当の豊かさである、あなたに付いてきて、あなたに寄り添い、
あなたに力をあたえてくれ、行くべき道を照らしてくれる。


<15>
Love can travel a thousand miles.
愛とは、何千マイルも超えて旅をする。


<16>
Life has no limit.
人生には限界はない。


<17>
Go where you want to go.
行きたいところに行きなさい。


<18>
Reach the height you want to reach.
望むところまで高みを登りなさい。


<19>
It is all in your heart and in your hands.
全てはあなたの心の中にあり、全てはあなたの手の中にある。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?