見出し画像

中学英語教科書長文 Steve Jobsを速読するー3

Story 3 is about death.
物語3は死についてです。

I look in the mirror every morning and ask myself,
私は鏡を見ます、毎朝、そして自分自身に問いかけます。

“If today were the last day of my life, would I want to do the things I am planning to do today?”
「もし今日が私の人生の最後の日だったら、私はしたいだろうか、私がする予定をしていたことを、今日。」

When the answer is often “No,” I know I need to change something.
その答えがしばしば「いいえ」であれば、私は分かる、何かを変える必要があることを。

About a year ago, my doctor told me that I have cancer.
約1年前、医師が私に言った、癌があると。

No one wants to die.
誰も死にたくない。

Time is limited, so here’s my advice to you.
時間は限られている、そこで、ここにアドバイスがあります、あなた方へ。

Live your own life. Don’t live someone else’s.
あなた自身の人生を生きなさい。他の人の人生を生きてはいけません。

Have courage and follow your heart.
勇気を持ちなさい、そしてあなたの心に従いなさい。

It already knows what you want.
心はすでに知っている、あなたが求めていることを。

When I was young, I liked a magazine that ended with the words.
私が若い時、私はある雑誌が好きだった、それは次の言葉で終わっていた。

“Stay Hungry, Stay Foolish.”
「貪欲であれ、愚かであれ」

I have always wished that for myself.
私はいつもそのようにあれと願っていた、自分自身に対して。

As you graduate and begin a new life, I wish the same for you.
あなた方が卒業して新しい人生を始めるとき、私は同じことを望みます、あなた方に。

Stay Hungry, Stay Foolish.
貪欲であれ、愚かであれ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?