見出し画像

中学英語教科書長文 Steve Jobsを速読する-2

Story 2 is about love and loss.
物語2は愛と喪失についてです。

I was lucky.
私は幸運でした。

Early in my life, I found something I loved to do.
私の人生の初期に、私は見つけた、したいことを。

When I was only 20 years old, my friend Woz and I started Apple.
私がまだ20歳の時だった、私の友達ウォズと私はアップルを始めた。

We made computers /in my parents’ garage /and worked hard.
私はコンピューターを作った、私の両親のガレージで、そして懸命に働いた。

In 10 years, Apple grew into a big company /with 4000 employees.
10年後、アップルは大企業に成長した、4000人の従業員を抱える。

I was 30 years old and successful.
私は30歳で成功した。

Then I was fired /from my own company.
それから、私は解雇されました、私自身の会社から。

The focus of my life was gone.
私の人生の目標は無くなった。

I didn’t know what to do.
どうすべきか分からなかった。

I thought about running away.
私は逃げようと思った。

But I still loved the thing I did.
しかし私はまだしている事が好きだった。

Getting fired did not change that.
首になってもそれは変わらなかった。

Though I didn’t see it then, getting fired was the best thing for me.
私はその時は分からなかったけれども、首になったことは私にとって最高の事だった。

Being successful was a heavy burden, but being a beginner again was light.
成功したことは重荷だった、しかし再び初心者になったことは軽かった。

It was one of the most creative times of my life.
それは私の人生の最も創造的な時の一つだった。

I started a company named Pixar.
私は会社を始めた、ピクサーという名の。

It became one of the most successful animation studios in the world.
それは最も成功したアニメスタジオだった、世界で。

This happened/ because I was fired from Apple.
これは起きた、私がアップルを解雇されたから。

So here’s my advice /to you.
そこで、ここに私のアドバイスがある、あなた方への。

Your work will be a large part /of your life.
あなたの仕事は大部分になるだろう、あなた方の人生の。

You’ll be satisfied /with only when you do great work.
あなたは満足するだろう、あなたが偉大な仕事をする時にこそ。

If you haven’t found the thing you love yet, keep looking for it.
あなたがまだ好きなことを見つけていないならば、それを探し続けなさい。

You’ll know when you find it.
あなたは分かるでしょう、あなたがそれを見つけるとき。

And it’ll get better and better /as the years go on.
そしてそれはますます良くなるでしょう、年月が経つにつれ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?