見出し画像

2020年センター試験英語物語文速読-4

 As I was telling the story, the man’s expression changed. “It wasn’t your fault. Your dog just wanted to keep you safe,” he said. “I’m sure Tomo would want to tell you this. Also, thank you for not giving up.” Tomo is my dog’s name. Did I tell him this? The old man’s comment rang in the air.
 
 私が話しているとその人の表情が変わった。「それは君のせいではない。君の犬はただ君を安全にしていたかっただけだ。きっとトモはこうこう言いたかったんだ。あおれにあきらめないでくれてありがとうって。」トモは私の犬の名前だ。そのことを彼に話しただろうか。おじいさんの言葉が空中に鳴った。

 Before I could ask anything, the man proposed we hurry to get to the top of the mountain. I was planning to do this with my dog a few weeks ago. After two more hours of hiking, we reached the peak. I set down my backpack and we sat taking in the magnificent view. The old man looked at me and said, “Mountains offer truly magical experiences.”

 私が何か尋ねる前にその人は山の頂上へ急ごうと提案した。私はこうしようと計画していた、私の犬と、数週間前に。さらに2時間歩くと私たちは頂上に着いた。私はバックパックを下ろし私たちは座った、壮大な景色を見ながら。おじいさんは私を見て言った、「山は提供する、ほんとうに魔法のような体験を。」

 I looked around for a place to rest. I guess I was pretty tired, because I fell asleep right away. When I woke up, I noticed that the old man had disappeared. I waited, but he never returned.
 
 私は辺りを見回した、休憩する場所を探して。ひどく疲れていたと思う、すぐに眠ってしまったから。目を覚ますとおじいさんがいない事に気がついた。私は待ったが彼は戻ってこなかった。

 Suddenly, in the sunlight, something caught my eye. I walked over and saw a small metal tag beside my backpack. It was the same silver name tag that my parents originally gave to my dog. Tomo it said.

 突然、日の光の中に何かが目に止まった。歩み寄ると小さな金属のタグを見た、私のバックパックの横に。それは同じ銀のネームタグだった、私の両親がもともと私の犬に与えた。それには「トモ」と書いてあった。

 It was then that I heard a familiar noise behind me. It was the ringing of a tiny bell. I turned around. What I saw caused so many emotions to rush over me.

 その時だった、懐かしい音が背後から聞こえた。小さな鈴の音だった。私は振り返った。私が見たものはたくさんの押し寄せる感情をもたらした、

 After a while on the mountaintop, I attached the name tag to my old friend and carefully made my way home with the mountain’s gift beside me. My soul felt very much complete.

 頂上にしばらくいた後、私はそのネームタグを私の旧友につけて慎重に家路に着いた。山の贈りものと一緒に。私の魂はとても満ち足りていた。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?