見出し画像

イスラエル、ガザ戦争への影響力行使キャンペーンで米国議員を密かに標的に/ヤフーニュースを読む

Israel Secretly Targets U.S. Lawmakers With Influence Campaign on Gaza War
イスラエル、ガザ戦争への影響力行使キャンペーンで米国議員を密かに標的に

Israel organized and paid for an influence campaign last year targeting U.S. lawmakers and the American public with pro-Israel messaging, as it aimed to foster support for its actions in the war in the Gaza Strip, according to officials involved in the effort and documents related to the operation.
イスラエルは昨年、親イスラエルのメッセージで米国の議員や米国民をターゲットにした影響力拡大キャンペーンを組織し、資金を提供した。その狙いは、ガザ地区での戦争におけるイスラエルの行動への支持を高めることだった、とこのキャンペーンに関わった当局者やこのキャンペーンに関連する文書で明らかになった。

The covert campaign was commissioned by Israel’s Ministry of Diaspora Affairs, a government body that connects Jews around the world with the state of Israel, four Israeli officials said. The ministry allocated about $2 million to the operation and hired Stoic, a political marketing firm in Tel Aviv, to carry it out, according to the officials and the documents.
この秘密作戦は、世界中のユダヤ人とイスラエル国家を結びつける政府機関であるイスラエルのディアスポラ省の委託によるものだと、イスラエル当局者4人が語った。当局者と文書によると、同省は約200万ドルをこの作戦に割り当て、テルアビブの政治マーケティング会社ストイック社を雇って作戦を実行させた。

The campaign began in October and remains active on the social platform X. At its peak, it used hundreds of fake accounts that posed as real Americans on X, Facebook and Instagram to post pro-Israel comments. The accounts focused on U.S. lawmakers, particularly ones who are Black and Democrats, such as Rep. Hakeem Jeffries, the House minority leader from New York, and Sen. Raphael Warnock of Georgia, with posts urging them to continue funding Israel’s military.
このキャンペーンは10月に始まり、ソーシャルプラットフォームXで現在も活動中だ。ピーク時には、X、フェイスブック、インスタグラムで本物のアメリカ人を装った何百もの偽アカウントが使われ、親イスラエルのコメントを投稿した。アカ​​ウントは米国の議員、特に黒人で民主党員の議員、ニューヨーク州選出の下院少数党院内総務ハキーム・ジェフリーズ下院議員やジョージア州のラファエル・ウォーノック上院議員を標的にし、イスラエル軍への資金提供を続けるよう促す投稿をしていた。

ChatGPT, the artificial intelligence-powered chatbot, was used to generate many of the posts. The campaign also created three fake English-language news sites featuring pro-Israel articles.
多くの投稿は、人工知能を搭載したチャットボット「ChatGPT」によって生成された。また、このキャンペーンでは、親イスラエル記事を掲載した偽の英語ニュースサイトも3つ作成された。

The Israeli government’s connection to the influence operation, which The New York Times verified with four current and former members of the Ministry of Diaspora Affairs and documents about the campaign, has not previously been reported. FakeReporter, an Israeli misinformation watchdog, identified the effort in March. Last week, Meta, which owns Facebook and Instagram, and OpenAI, which makes ChatGPT, said they had also found and disrupted the operation.
イスラエル政府と影響力拡大作戦の関係は、ニューヨーク・タイムズが在外イスラエル人問題省の現職および元職員4人から情報を得て確認し、作戦に関する文書も入手したが、これまで報じられていなかった。イスラエルの偽情報監視団体フェイク・レポーターは3月にこの作戦を特定した。先週、フェイスブックとインスタグラムを所有するメタと、チャットGPTを開発するオープンAIも、この作戦を発見し阻止したと発表した。

The secretive campaign signals the lengths Israel was willing to go to sway American opinion on the war in Gaza. The United States has long been one of Israel’s staunchest allies, with President Joe Biden recently signing a $15 billion military aid package for the country. But the conflict has been unpopular with many Americans, who have called for Biden to withdraw support for Israel in the face of mounting civilian deaths in Gaza.
この秘密作戦は、ガザ戦争に関する米国の世論を左右するためにイスラエルがどれだけのことをするかを示している。米国は長年イスラエルの最も忠実な同盟国の一つであり、ジョー・バイデン大統領は最近、同国に対する150億ドルの軍事支援パッケージに署名した。しかし、この紛争は多くの米国人に不評で、ガザでの民間人の死者が増える中、バイデン大統領にイスラエルへの支援を撤回するよう求めている。

The operation is the first documented case of the Israeli government’s organizing a campaign to influence the U.S. government, social media experts said. While coordinated government-backed campaigns are not uncommon, they are typically difficult to prove. Iran, North Korea, China, Russia and the United States are widely believed to back similar efforts around the world, but often mask their involvement by outsourcing the work to private companies or running them through a third country.
ソーシャルメディアの専門家によると、この作戦はイスラエル政府が米国政府に影響を与えるためのキャンペーンを組織した初めての記録された事例である。政府が支援する組織的なキャンペーンは珍しくないが、通常、証明は難しい。イラン、北朝鮮、中国、ロシア、米国は世界中で同様の取り組みを支援していると広く信じられているが、民間企業に業務を委託したり、第三国を通じて運営したりすることで関与を隠蔽することが多い。

“Israel’s role in this is reckless and probably ineffective,” said Achiya Schatz, the executive director of FakeReporter. That Israel “ran an operation that interferes in U.S. politics is extremely irresponsible.”
「イスラエルのこの件での役割は無謀で、おそらく効果がない」とフェイク・レポーターのエグゼクティブ・ディレクター、アチヤ・シャッツ氏は語った。イスラエルが「米国の政治に干渉する作戦を実行したというのは極めて無責任だ」

Israel’s Ministry of Diaspora Affairs denied involvement in the campaign and said it had no connection to Stoic. Stoic didn’t respond to requests for comment.
イスラエルのディアスポラ省は、このキャンペーンへの関与を否定し、ストイック社との関わりはないと述べた。ストイック社はコメントの要請に応じなかった。

The campaign didn’t have a widespread impact, Meta and OpenAI said last week. The fake accounts accumulated more than 40,000 followers across X, Facebook and Instagram, FakeReporter found. But many of those followers may have been bots and didn’t generate a large audience, Meta said.
メタとオープンAIは先週、このキャンペーンは広範囲に影響を及ぼさなかったと述べた。フェイクレポーターの調査によると、偽アカウントはX、フェイスブック、インスタグラムで4万人以上のフォロワーを獲得した。しかし、その多くはボットだった可能性があり、大規模な視聴者を獲得したわけではないとメタは述べた。

The operation began just weeks into the war in October, according to Israeli officials and the documents on the effort. Dozens of Israeli tech startups received emails and WhatsApp messages that month inviting them to join urgent meetings to become “digital soldiers” for Israel during the war, according to messages viewed by the Times. Some of the emails and messages were sent from Israeli government officials, while others came from tech startups and incubators.
イスラエル当局者と作戦に関する文書によると、作戦は戦争が始まってわずか数週間後の10月に開始された。タイムズが閲覧したメッセージによると、その月、イスラエルのテック系スタートアップ数十社が、戦争中にイスラエルの「デジタル兵士」になるための緊急会議への参加を勧めるメールやWhatsAppメッセージを受け取った。メールやメッセージの一部はイスラエル政府当局者から送られたもので、その他はテック系スタートアップやインキュベーターからのものだった。

The first meeting was held in Tel Aviv in mid-October. It appeared to be an informal gathering where Israelis could volunteer their technical skills to help the country’s war effort, three attendees said. Members of several government ministries also took part, they said.
最初の会合は10月中旬にテルアビブで開かれた。出席者3人によると、この会合は非公式の会合で、イスラエル国民が自国の戦争遂行に役立てるために自らの技術をボランティアで提供できる場だったようだ。政府省庁の職員も数人参加したという。

Participants were told that they could be “warriors for Israel” and that “digital campaigns” could be run on behalf of the country, according to recordings of the meetings.
会議の記録によると、参加者は「イスラエルの戦士」になれること、そして「デジタルキャンペーン」を国のために実行できることを告げられた。

The Ministry of Diaspora Affairs commissioned a campaign aimed at the U.S., the Israeli officials said. A budget of about $2 million was set, according to one message viewed by the Times.
イスラエル当局者らによると、ディアスポラ省は米国をターゲットにしたキャンペーンを委託した。タイムズ紙が閲覧したメッセージによると、予算は約200万ドルに設定された。

Stoic was hired to run the campaign. On its website and on LinkedIn, Stoic says it was founded in 2017 by a team of political and business strategists and calls itself a political marketing and business intelligence firm. Other companies may have been hired to run additional campaigns, one Israeli official said.
ストイック社はキャンペーン運営のために雇われた。同社のウェブサイトとリンクトインには、同社は2017年に政治・ビジネス戦略家チームによって設立され、政治マーケティングとビジネスインテリジェンス企業であると記されている。イスラエル当局者によると、他の企業も追加キャンペーンの運営のために雇われた可能性があるという。

Many of the campaign’s fake accounts on X, Instagram and Facebook posed as fictional U.S. students, concerned citizens and local constituents. The accounts shared articles and statistics that backed Israel’s position in the war.
X、インスタグラム、フェイスブック上のキャンペーンの偽アカウントの多くは、架空の米国の学生、関心のある市民、地元の有権者を装っていた。これらのアカウントは、戦争におけるイスラエルの立場を支持する記事や統計を共有していた。

The operation focused on more than a dozen members of Congress, many of whom are Black and Democrats, according to an analysis by FakeReporter. Rep. Ritchie Torres, D-N.Y., who is outspoken about his pro-Israel views, was targeted in addition to Jeffries and Warnock.
FakeReporterの分析によると、この作戦は10人以上の議員をターゲットにしており、その多くは黒人で民主党員だ。ジェフリーズ、ウォーノック両氏に加え、親イスラエルの見解を公言しているリッチー・トレス下院議員(ニューヨーク州民主党)も標的にされた。

Some of the fake accounts responded to posts by Torres on X by commenting on antisemitism on college campuses and in major U.S. cities. In response to a Dec. 8 post on X by Torres about fire safety, one fake account replied, “Hamas is perpetrating the conflict,” referring to the Islamic militant group. The post included a hashtag that said Jews were being persecuted.
偽アカウントの中には、Xのトーレス氏の投稿に反応し、大学のキャンパスや米国の主要都市における反ユダヤ主義についてコメントした者もいた。12月8日にトーレス氏がXに投稿した火災安全に関する投稿に対し、ある偽アカウントは「紛争を引き起こしているのはハマスだ」とイスラム過激派組織に言及して返信した。投稿にはユダヤ人が迫害されているとするハッシュタグが付けられていた。

On Facebook, the fake accounts posted on Jeffries’ public page by asking if he had seen a report about the United Nations’ employing members of Hamas in Gaza.
フェイスブックでは、偽アカウントがジェフリーズ氏の公開ページに投稿し、国連がガザでハマスのメンバーを雇用しているという報告を見たかどうかを尋ねた。

Torres, Jeffries and Warnock didn’t respond to requests for comment.
トーレス、ジェフリーズ、ウォーノック各氏はコメントの要請に応じなかった。

The campaign also created three fake news sites with names like Non-Agenda and UnFold Magazine, which stole and rewrote material from outlets including CNN and The Wall Street Journal to promote Israel’s stance during the war, according to FakeReporter’s analysis. Fake accounts on Reddit then linked to the articles on the so-called news sites to help promote them.
FakeReporterの分析によると、このキャンペーンはNon-AgendaやUnFold Magazineといった名前の偽ニュースサイト3つも作成し、CNNやウォールストリート・ジャーナルなどのメディアから記事を盗んで書き直し、戦争中のイスラエルの立場を宣伝していた。その後、Redditの偽アカウントが、いわゆるニュースサイトの記事にリンクして宣伝に役立てた。

The effort was sloppy. Profile pictures used in some accounts sometimes didn’t match the fictional personas they cultivated, and the language used in posts was stilted.
その努力は杜撰だった。一部のアカウントで使用されているプロフィール写真は、彼らが作り上げた架空の人物像と一致しないことがあり、投稿で使用されている言葉遣いもぎこちないものだった。

In at least two instances, accounts with profile photos of Black men posted about being a “middle-aged Jewish woman.” On 118 posts in which the fake accounts shared pro-Israel articles, the same sentence appeared: “I gotta reevaluate my opinions due to this new information.”
少なくとも2つの例では、黒人男性のプロフィール写真を持つアカウントが「中年のユダヤ人女性」であることを投稿していた。偽アカウントが親イスラエルの記事をシェアした118の投稿には、「この新しい情報により、自分の意見を再評価しなければならない」という同じ文章が書かれていた。

Last week, Meta and OpenAI published reports attributing the influence campaign to Stoic. Meta said it had removed 510 Facebook accounts, 11 Facebook pages, 32 Instagram accounts and one Facebook group tied to the operation. OpenAI said Stoic had created fictional personas and biographies meant to stand in for real people on social media services used in Israel, Canada and the United States to post anti-Islamic messages. Many of the posts remain on X.
先週、MetaとOpenAIは、この影響力行使キャンペーンはStoicによるものだとする報告書を発表した。Metaは、このキャンペーンに関連するFacebookアカウント510件、Facebookページ11件、Instagramアカウント32件、Facebookグループ1件を削除したと述べた。OpenAIによると、Stoicはイスラエル、カナダ、米国で反イスラムのメッセージを投稿するために使用されているソーシャルメディアサービス上で、実在の人物に成り代わる架空の人物像や経歴を作成したという。投稿の多くはXに残っている。

X didn’t respond to a request for comment.
X社はコメントの要請に応じなかった。

On its LinkedIn page, Stoic has promoted its ability to run campaigns backed by AI. “As we look ahead, it’s clear that AI’s role in political campaigns is set for a transformative leap, reshaping the way campaigns are strategized, executed and evaluated,” it wrote.
ストイックは、LinkedIn のページで、AI を活用したキャンペーンを運営する能力を宣伝している。「将来を見据えると、政治キャンペーンにおける AI の役割は変革的な飛躍を遂げ、キャンペーンの戦略立案、実行、評価の方法を一新することになるのは明らかだ」と同社は書いている。

英語学習と世界のニュースを!

自分が関心があることを多くの人にもシェアすることで、より広く世の中を動きを知っていただきたいと思い、執筆しております。もし、よろしければ、サポートお願いします!サポートしていただいたものは、より記事の質を上げるために使わせていただきますm(__)m