見出し画像

Dumb Type 『S/N』

Dumb Type の過去作品、『S/N』をやっと観ることができた。

セクシャリティ、人種、国籍、性別、SEX、ウィルス、価値などについて

言葉


踊り

などを通して

何が
偏見や差別
分断や暴力を生んでいるのか?

様々な角度から問いかけられた気がした。


「私は夢見る。私の 性別が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 国籍が 消えることを。」
「私は夢見る。私の  血が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 権利が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 価値が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 常識が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 人種が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 財産が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 様式が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 恐怖が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 義務が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 権威が 消えることを。」
「私は夢見る。私の 権力が 消えることを。」


作品の中で出てくるこれらの言葉がとても印象的だった。

「これすごい!!」って一気に押し寄せてくるような感覚があって
この気持ちを一言で的確に表せる言葉がない。
そのくらい素晴らしい作品だった。

5月9日まで、特設サイトから無料で観れるので、気になる方はNormal Screen のウェブサイトから是非。

世界初配信してくれた、Normal Screen とニューヨークのアート非営利団体Visual AIDS、Dumb Type、Japan Foundation, New Yorkの方々に大感謝です。

ありがとうございました!


I was finally able to watch Dumb Type's recent work "S / N".

About sexuality, race, nationality, gender, SEX, virus, value, etc.

word
sound
light
dance

through etc.

what is it creating about
prejudice and discrimination
Also
division and violence?

I felt that I was asked from various angles.


I dream….my gender will disappear.
I dream….my nationality will disappear.
I dream….my blood will disappear.
I dream….my rights will disappear.
I dream….my worth will disappear.
I dream….my common sense will disappear.
I dream….my race will disappear.
I dream….my property will disappear.
I dream….my style will disappear.
I dream….my fear will disappear.
I dream….my duty will disappear.
I dream….my authority will disappear.
I dream….my power will disappear.


These words that appear in the work were very impressive.

I can't find a word that expresses the splendor of this work. ..
It was just great!!!!

Until May 9th, you can watch it for free from the special site, so if you are interested, please visit Normal Screen

We would like to thank Normal Screen and Visual AIDS, Dumb Type, Japan Foundation, New York for their first distribution in the world. Thank you!!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?