見出し画像

A World Alone/Lorde 歌詞和訳

A World Alone by Lorde

That slow burn wait while it gets dark, bruising the sun.
I feel grown up with you in your car, I know it's dumb.

ゆっくりと日が暮れていく 太陽が欠ける
あなたの車の中で私は 大人になった気分
なんて

We've both got a million bad habits to kick, not sleeping is one.
We're biting our nails, you're biting my lip, I'm biting my tongue.

私たちには悪い癖がたくさん ちゃんと眠らないし
爪を噛んでしまう あなたの唇を 舌を噛む

Ooh ooh ooh ooh ooh ooh
Ooh ooh ooh ooh ooh ooh
People are talking, people are talking (ooh ooh ooh ooh ooh ooh)
People are talking, people are talking

ああ みんな噂してる

Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone, world alone, we're all alone.

乾杯しよう だってまだ言い足りない
みんな適当にやり過ごしたいだけ
言わせておこう 私たちはこの世界で踊ってる
ふたりぼっちで

All my fake friends and all of their noise, complain about work
They're studying business, I study the floor, and you haven't stopped smoking all night.
Maybe the Internet raised us, or maybe people are jerks.
(People are talking, people are talking)
But not you
(People are talking, people are talking)

うわべだけの友達が 仕事の愚痴を言う
ビジネスを学ぶ子たち 私には関係ない 
あなたは一晩中 煙草を吸ってた
ネットが私たちの親代わり それか みんな馬鹿なだけかも
でもあなただけは違う

Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone, world alone, we're all alone.

乾杯しよう だってまだ言い足りない
みんな適当にやり過ごしたいだけ
言わせておこう 私たちはこの世界で踊ってる
ふたりぼっちで

All the double-edged people and schemes.
They make a mess then go home and get clean.
You're my best friend, and we're dancing in a world alone, a world alone, we're all alone.

白黒つかない 人間関係と未来予想図
散らかすだけ散らかして家に帰れば なかったことになる
あなたは私の親友 私たちはこの世界で踊ってる
ふたりぼっちで

I know we're not everlasting
We're a train wreck waiting to happen
One day the blood won't flow so gladly
One day we'll all get still
(people are talking, people are talking)
(people are talking, people are talking)
Get still

永遠なんて無いこと わかってる
私たちは衝突を待ってる列車
いつか 血潮の流れも緩やかになって
いつか 私たちはみんな 動きを止める

People are talking, people are talking (ooh ooh ooh ooh ooh ooh)
People are talking, people are talking
Ooh ooh ooh ooh ooh ooh
Ooh ooh ooh ooh ooh ooh
People are talking, people are talking (ooh ooh ooh ooh ooh ooh)
People are talking, people are talking

ああ みんな噂してる

Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone, world alone, we're all alone.

乾杯しよう だってまだ言い足りない
みんな適当にやり過ごしたいだけ
言わせておこう 私たちはこの世界で踊ってる
ふたりぼっちで

All the double-edged people and schemes.
They make a mess then go home and get clean.
You're my best friend and we're dancing in a world alone, a world alone, we're all alone.

白黒つかない 人間関係と未来予想図
散らかすだけ散らかして家に帰れば なかったことになる
あなたは私の親友 私たちはこの世界で踊ってる
ふたりぼっちで

People are talking, people are talking
People are talking, people are talking
People are talking, people are talking
People are talking, people are talking

みんな噂してる

Let 'em talk

言わせておこう


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?