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MANGA ART HOTEL, TOKYO Q&A【よくあるお問い合せ】

当ホテルに寄せられるご質問をまとめています。まずはこちらからご確認いただき、ご不明点がございましたら、最下部に記載のメールアドレスより、お問い合わせください。

The following is a list of questions we receive at our hotel. Please check here first, and if you have any questions, please contact us from the e-mail address listed at the bottom of this page.

▼宿泊予約、支払い方法
(Reservation and payment methods)

Q:チェックイン・チェックアウトの時間は何時ですか?
What are the check-in and check-out times?

A:チェックインは16時から承っております。チェックアウトは11時です。

Check-in is available from 4:00 pm. Check-out time is 11:00.

Q:チェックアウトの時間を延長できますか?
(Can I extend check-out time?)

A:申し訳ございませんが、承っておりません。また、アーリーチェックインもできかねますので、予めご了承ください。

We are sorry, but we do not accept this service. Please note that early check-in is not available.

Q:チェックイン前やチェックアウト後に荷物を預かってもらえますか?
Can I leave my luggage before check-in or after check-out?

A:チェックイン前は、チェックイン日当日の12時以降にお荷物をお預けすることが可能です。ご希望の方は、5階フロントにてスタッフにお声がけくださいませ。
チェックアウト後に関しては、お荷物のお預けはご遠慮いただけますと幸いです。ご迷惑をおかけ致しますが何卒ご了承くださいませ。

Before check-in, you can leave your luggage after 12:00 pm on the day of check-in. If you wish to do so, please ask our staff at the 5th floor front desk. After check-out, we would appreciate it if you would refrain from leaving your luggage with us. We apologize for any inconvenience this may cause.

Q:異性フロアを間違えて予約してしまいました。どうしたらいいですか?
I reserved the wrong heterosexual floor. What should I do?

A:フロア間違いによる予約変更やキャンセルは、返金致しかねます。
予約直後に限り、変更のご対応できる場合がございますので、すぐホテルまでご連絡ください。

Reservation changes or cancellations due to floor errors will not be refunded. Please contact the hotel immediately after making a reservation, as we may be able to accommodate the change.

Q:門限はありますか?
Do you have a curfew?

A:門限はございません。
No curfew.

Q:支払い方法は何がありますか?
What are the payment options?

A:ご宿泊代金のお支払いはクレジットカードのみ承っております。
ご滞在中に発生した追加料金のお支払いは、クレジットカードまたはPayPayにて承っております。現金でのお支払いは出来かねますので、ご注意ください。

We only accept credit cards as payment for your stay. Payment for additional charges incurred during your stay can be made by credit card or PayPay. Please note that cash payment is not accepted.

Q:領収書は出ますか?
Will I get a receipt?

A:予約サイトによって領収書の発行の有無が決まっております。下記内容をご確認くださいませ。
The receipt is issued or not depending on the reservation site. Please confirm the following information.

[ホテルにて発行する予約サイト]
・弊社公式予約サイト
・Booking.com
※ご希望の方は、下記メールアドレス宛にご連絡くださいませ。
info@mangaarthotel.com

[お客様自身で発行する予約サイト]
・Agoda
・Airbnb
・Expedia
・Vacation Stay

[Reservation sites that issue receipts at the hotel]
・Our official reservation site
・Booking.com
If you wish to receive a receipt, please contact us at the e-mail address below.
info@mangaarthotel.com

[Reservation sites to be issued by guests themselves]
・Agoda
・Airbnb
・Expedia
・Vacation Stay


▼客室、共用部の設備
(Rooms and common facilities)

Q:マンガは部屋に持って行けますか?

A:お持ち込みいただけます。
他のお客様もお読みになりますので、読み終わった本はお客様自身で元の場所にお戻しくださいませ。もし、場所が分からなくなってしまった場合は、共用部のデスクの上に置いてください。

You may bring in your own books. Please return the book to its original place when you have finished reading it, as other guests will be reading it as well. If you lose track of where you put it, please put it on the desk in the common area.

Q:電子レンジはありますか?
Do you have a microwave oven?

A:申し訳ございませんが、ご用意がございません。
Sorry, we do not have any available.

Q:アメニティは何がありますか?
What amenities are available?

A:客室内と共用部入口付近にご用意しておりますので、ご自由にお使いください。
Please feel free to use them in the guestrooms and near the entrance to the common area.

[客室]
タオル1枚
[共用部入口]
歯ブラシ、カミソリ、耳栓、リンスインシャンプー、ボディソープ、連泊者用タオル

[Room]
1 towel
[Common area entrance]
Toothbrush, razor, earplugs, conditioned shampoo, body soap, towel for consecutive nights

なお、洗面台にはドライヤーを4台ご用意しております。
Four hair dryers are available at the washbasin.

▼サービス(Service)

Q:事前にホテルへの荷物の郵送は可能ですか?

A:保管スペースに限りがあるため、出来かねます。
誠に恐れ入りますが、ホテル宛てにお荷物をお送りいただいてもご対応できかねますので、予めご了承くださいませ。

Due to limited storage space, we are unable to do so. Please note that we are unable to accept any luggage sent to the hotel.

Q:滞在中の荷物発送は可能ですか?
Can I ship my luggage during my stay?

A:申し訳ございませんが、承っておりません。
ご滞在中のお荷物発送は、お客様自身で手配をお願いいたします。

We are sorry, but we do not offer this service. Please make your own arrangements to ship your luggage during your stay.

Q:冷蔵品・冷凍品を預けることはできますか?
Can I check in refrigerated or frozen items?

A:申し訳ございませんが、承っておりません。
生ものや食品のお預かりもできかねますので、予めご了承くださいませ。

We are sorry, but we do not accept them. Please note that we are unable to accept raw food or food products.

Q:ランドリーサービスはありますか?
Do you have laundry service?

A:申し訳ございませんが、ランドリーサービスは行っておりません。
Sorry, we do not provide laundry service.


▼館内案内(Guide to the Hotel)

Q:フロアの行き来はできますか?
Can I go back and forth between floors?

A:申し訳ございませんが、フロアの行き来は出来かねます。

Q:電子レンジはありますか?
Do you have a microwave oven?

A:申し訳ございませんが、電子レンジのご用意はございません。
Sorry, we do not have a microwave oven available.

Q:Wi-Fiは利用できますか?
Is Wi-Fi available?

A:館内どこでも無料でご利用いただけます。
(Wi-Fiパスワードは、館内ガイドにてご確認できます。)

Wi-Fi is available free of charge anywhere in the hotel. (Wi-Fi passwords can be found in the hotel guide.)

Q:自動販売機はありますか?
Are there vending machines available?

A:申し訳ございませんが、ご用意しておりません。
We are sorry, but we do not provide this service.

Q:連泊の場合、清掃は入りますか?
If I stay for consecutive nights, will cleaning be included?

A:お客様の自己申告制にて承っております。
共用部入口に「清掃依頼カード」がございますので、清掃依頼日の午前11時までにベッドの上に設置してください。なお、ベッド上にお荷物がある場合は、清掃できかねますので、ご注意ください。

We accept cleaning requests on a self-reporting basis. There is a "Cleaning Request Card" at the entrance of the common area. Please place the card on your bed by 11:00 a.m. on the day you request cleaning. Please note that we will not be able to clean the room if there is luggage on the bed.

お問い合わせ先(Contact us)

これ以外のご質問はメールにて、お問合せくださいますようお願いいたします。
メールの内容には、ご予約者のお名前・チェックイン日や予約番号など予約状況が確認できる情報を記載の上、以下までご連絡くださいませ。

info@mangaarthotel.com

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