DAY 17 ただいま

ただいま

ゴメンね、最近全然投稿できなくて。何について投稿しようかなと悩んでたらあっという間に一週間過ぎた。

この一週間色々あり過ぎて。時間の整理しっかりしなきゃ。ともかく、昨日キンプリの配信見た!久しぶりの息抜で楽しかった。ライブ見て泣いたのは私だけかな。見てて、観客は実際にいないのに一生懸命頑張っているメンバーに感動した。そして愛しい曲ばっかり歌われると恋愛したいなと何年ぶりに思ちゃった。特にナミウテココロの照明が印象的でした。岸くんの「moonlight」がたまんない。

先週から大学のサークルの繋がりである人と連絡するようになりました。ちょっと照れくさいけどその人と毎日メールのやり取りできて嬉しい。相手は私と違って人を笑わせることが上手。こんなつまんない、変な趣味を持った私でいいのかなと思いながら会話してます。ネットでも人と繋がれる事ってすごいなと改めて感じました。

私の好きな色は黄色で。その明るい元気なイメージが好きでそんな様な人になりたい。だが、現実をみたら、弱音や落ち込む時がある。なんでだろう、私の考えこむ性格かな。いつも私の愚痴を聞いてる相手には申し訳ない。いつも表には弱音を吐かないようにしているけど、最近知り合いがチャットでひたすらネガティブのことばっかりで多少イライラしてきた。相談に乗ろうとしても却下される。その人見て高校の自分を思い出してしまう。

今週も長い一週間になりそうですが、友達のルイサちゃんのオススメプレイリストとキンプリのアルバム聴きながら頑張っていきます!

I'm Back

It’s been a while, hello. I hesitated on posting for nearly a week and decided to scratch that one. It just didn’t feel right.

A lot happened this past week. For one, I decided to close my Twitter account I had since 2015. I’ve actually been thinking about this since April/May but only had the courage to finally take action this week. I hesitated for a long time because I have weird attachments towards the good memories I made on that account. As for the reason, it’s simply because my mental state is unable to deal with +400 followers who probably want to unfollow me. 

Speaking of my mental state, I rarely share about it publically now. Back around 2016-early 2018 I used to say stuff that came off awfully negative. Looking back on it, I think I was just selfish and thought the world evolved around me and my problems. Now I understand everyone is in different stages of their life, busy dealing with their own business which is one of the reasons I try not to share. Once awhile, I share it on my private account but I typically delete it the morning after. I tend to tweet around 3 AM when I'm going through a crisis and realize that I'm being dramatic in the morning. Around people, I try to be positive (hence my favorite color, yellow). However, I only started becoming more aware of that when I was nearly complete with high school. It's helped me a lot but now I struggle to speak up about my problems to friends (waiting for the pandemic to be over so I can afford a therapist hopefully). 

World Mental Health Day was yesterday (the 10th) and although I still struggle with my mental health, I've definitely progressed over the years. I'm super thankful to my supportive friends especially Nich who listened to me cry over the phone past midnight numerous times back in high school.

Going to push through this week with Kinpuri L& album and Luisa's woke cpop ladies playlist <3

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?