見出し画像

完了形を時制別に見る!

[現在完了形]
私は 1週間 いそがしいです。
I have been busy     私は いそがしいです
for a week    1週間

I have been busy for a week.


[過去完了形]
私は 昨日まで 3日間 いそがしかった。
I had been busy  私はいそがしかった
for three days    3日間
until yesterday   昨日まで

I had been busy for three days until yesterday.


[未来完了形]
私は 明日で 10日間 いそがしかったことに なります。
I will have been busy   私は いそがしかったことに なります
for ten days        10日間
tomorrow        明日で

I will have been busy for ten days tomorrow.

わかりやすいいですね!
ですよね!

Have a nice day!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?