見出し画像

(和訳)バレエメカニック-坂本龍一


今まで見たことがないものを見せて
太陽でキラキラ光る川や
海と空が地平線でくちづけを交わすような
僕が窓の外を見ると
いつも灰色の空が見える

君が鏡を覗いていたら
どうやって僕を見るの
僕の目を見てよ

誰か僕に教えて
何で女の人は簡単に嘘をつくの
微笑みでは何で孤独な瞳を消し去ることは出来ないの
僕が窓の外を見ると
いつも灰色の空が見える

君が鏡を覗いていたら
どうやって僕を見るの
僕の目を見てよ

何故だか分からないんだ
僕はいつでも君を笑顔に出来るし
君の全てを必要としてる
君がいれば僕の人生は完璧なんだ

[日本語歌詞]
ぼくには はじめと おわりが あるんだ
こおして ながいあいだ そらをみている
おんがく いつまでもつづく おんがく
おどっている ぼくをきみは みている
ぼくには はじめと おわりが あるんだ
こおして ながいあいだ そらをみてる

**************************
Show me something I’ve never seen
Like a river gleaming in the sun
Or the sea and sky kissing on the horizon
When I look out of my window
All I ever see is cloudy grey skies
And when you look into your mirror
How d’you think you’re ever gonna see me
Look into my eyes

Will somebody please tell my why
Women look so easy telling lies
Why a smiling face can’t erase lonely eyes
When I look out of my window
All I ever see is cloudy grey skies
And when you look into your mirror
How d’you think you’re ever gonna see me
Look into my eyes

I don’t know why
My face makes you laugh all the time
But you’re all I need
You make my life so complete

[日本語歌詞]
ぼくには はじめと おわりが あるんだ
こおして ながいあいだ そらをみている
おんがく いつまでもつづく おんがく
おどっている ぼくをきみは みている
ぼくには はじめと おわりが あるんだ
こおして ながいあいだ そらをみてる


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?