見出し画像

神の豊かな憐れみ

神は憐れみに満ちたお方です。聖書には、神が私たちを限りない愛と憐れみで包んでくださることが繰り返し語られています。神の憐れみは、私たちがどんなに罪深く、弱く、足りない存在であっても変わることはありません。エペソ人への手紙2章4節には、「しかし、憐れみに富んでおられる神は、私たちを愛してくださったその大いなる愛によって」と記されています。ここで言われているように、神の憐れみは私たちの行いではなく、神の愛そのものに基づいています。

兄弟ウィリアム・ブラナムの説教でも、神の憐れみについて強調されています。ブラナムは、神がどれほど憐れみ深い方であり、どのようにして私たちを赦し、再び立ち上がらせてくださるかを繰り返し語っています。彼は「神の豊かな憐れみ」というタイトルのメッセージで、罪人であっても神が決して見捨てないことを強調し、私たちが心から悔い改めるならば、必ず神のもとに戻る道が開かれると説きました。

詩篇103篇8節にも「主は憐れみ深く、恵みに富み、怒るのに遅く、慈しみ豊かである」と記されています。私たちがどんな状況に置かれても、神の憐れみは私たちを包み込み、私たちを新たにしてくださいます。神の愛と憐れみを知ることで、私たちは心から安心して神に頼ることができ、人生の中で困難な時にも希望を持つことができるのです。

God, Rich in Mercy

God’s mercy is one of His most beautiful and profound attributes. The Bible repeatedly tells us that no matter how flawed, sinful, or broken we are, His mercy is abundant and never fails. Ephesians 2:4 says, "But God, who is rich in mercy, because of His great love with which He loved us." This scripture highlights that God's mercy is not based on our worthiness but on His boundless love.

Brother William Branham, in his sermon titled "God, Who Is Rich in Mercy," speaks powerfully about this aspect of God. He emphasizes that no matter how far we stray, God's mercy can bring us back. Branham often shared how God's compassion and mercy restore sinners, making it clear that God never abandons His children. If we genuinely repent, the pathway to reconciliation with God is always open. In his message, he speaks of God's unwavering mercy as the driving force that calls us back to Him, even when we feel lost or unworthy.

Psalm 103:8 also declares, "The Lord is merciful and gracious, slow to anger, and abounding in steadfast love." This verse is a reminder that God's mercy is constant and available to all who seek Him. Whether we face hardships, trials, or personal failures, God’s mercy surrounds us, offering renewal and hope. His compassion gives us the strength to turn to Him with confidence, knowing that we are forgiven and loved.

In these turbulent times, let us remember that God’s mercy endures forever. It is a divine gift that allows us to stand upright in the face of our human frailty. Let us return to Him with repentance, knowing that through His mercy, we find true salvation and peace.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?